6 schrijftips die je content onweerstaanbaar maken

qm-6-tips-onweerstaanbare-content

Iedere online copywriter wil ‘viraal gaan’ met zijn of haar content. Jammer genoeg scoort lang niet alles even goed. Daarom geven we je 6 schrijftips die je teksten naar een hoger niveau tillen.

01/

Prikkel de nieuwsgierigheid van je lezer

Het belang van een goede kop boven je artikel kan niet genoeg benadrukt worden. Besteed er dus ruim voldoende tijd aan. Beperk je ook niet tot één titel, maar probeer er meerdere uit. De eerste is zelden de beste! Zorg ervoor dat je kop de nieuwsgierigheid van je publiek weet te prikkelen, zonder al te veel weg te geven. Maar let op: een te vage titel scoort ook niet.

Zorg ervoor dat je kop de nieuwsgierigheid van je publiek weet te prikkelen, zonder al te veel weg te geven.

Click to tweet!

02/

Gebruik cijfers

Wie op het web surft, heeft per definitie weinig tijd. Het gebruik van cijfers is daarom een goed idee. Je geeft er informatie mee zonder dat de lezer er de hele tekst voor hoeft te lezen. Belangrijk is ook dat je het cijfer zelf noteert en niet de uitgeschreven variant. Dus: ‘6 schrijftips die je teksten onweerstaanbaar maken’ in de plaats van ‘Zes schrijftips die je teksten onweerstaanbaar maken’.
03/

Staaf je beweringen met wetenschap

Wie zijn bevindingen kan hard maken met wetenschappelijk onderzoek doet het goed op het vlak van geloofwaardigheid. Probeer dan ook zo vaak het kan wetenschappelijk onderbouwde meningen te formuleren.
04/

Vertel een verhaal

Een droge aankondiging wordt zelden opgepikt door de internetgemeenschap. Een betere tactiek is om een verhaal te vertellen. We lezen liever verhalen waar mensen de hoofdrol in spelen. Het zorgt voor een emotionele band tussen jou als schrijver of merk en je lezerspubliek.
05/

Ken je publiek

Zorg dat je weet voor wie je schrijft en pas je stijl aan afhankelijk van het publiek. Een blogpost voor doe-het-zelvers is iets heel anders dan een tekst voor marketingmanagers. Zorg dat je woordgebruik en stijl aangepast zijn aan de situatie.
06/

Verras je lezers

Geef je publiek iets dat het niet verwachtte. Het zorgt ervoor dat je langer de aandacht kan vasthouden.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *