Vijf eenvoudige tips voor conversie optimalisatie

We hoeven je natuurlijk al lang niet meer te overtuigen van het belang van SEO. Google verwerkt per seconde meer dan 42.000 zoekopdrachten, en goede SEO zorgt ervoor dat de juiste internetgebruikers netjes naar de website worden geleid.

Bezoekers naar je website gidsen is natuurlijk maar een eerste stap. Je moet je bezoekers dan ook engageren en actie doen ondernemen. Als je website veel traffic genereert, maar geen resultaten behaalt, dan kunnen de volgende tips je conversieratio verhogen:

Relevante content bevordert conversies

Zorg ervoor dat je website informatief is en dat de bezoeker duidelijk weet hoe je zijn probleem gaat verhelpen. Relevante content zorgt ervoor dat bezoekers waarde hechten aan je bedrijf. Dit zal je conversieratio positief beïnvloeden.

Maak je content ook zeker deelbaar via onder andere sociale media. Tevreden bezoekers zijn een gewillig uithangbord voor goede content.

Conversie optimalisatie: bevorder interactie

Het is heel frustrerend voor bezoekers als ze een vraag hebben, maar geen opties om ze te stellen. Internetgebruikers zijn mondig en allergisch aan eenrichtingsverkeer. Voorzie dus mogelijkheden voor je bezoekers om opmerkingen en vragen achter te laten, en doe hier ook iets mee. Interactie wekt vertrouwen en helpt je conversieratio. Een bezoeker zal ook onthouden dat hij werd geholpen, en zal dit maar wat graag delen met zijn vrienden.

Ruis is een conversie killer

Bezoekers moeten zich best welkom voelen op je site. Houd het ontwerp van je website simpel en duidelijk, en overdrijf niet met toeters en bellen. Een drukke en verwarrende website schrikt bezoekers af en is een conversie killer.conversie optimalisatie

Zorg voor duidelijke navigatiemogelijkheden en zoekbaarheid

Neem je bezoekers bij de hand en zorg dat ze in enkele clicks de content vinden waar ze naar op zoek zijn. Eindeloos zoeken en scrollen is een conversie killer. Voorzie dus een duidelijke navigatiestructuur en installeer ook een zoekfunctie.

Gebruik niet te veel jargon

Bewaar het jargon voor specifieke pagina’s en kies voor duidelijke mensentaal. Bezoekers zijn niet gediend met technisch jargon.

Geoptimaliseerde SEO zal veel gerichte traffic naar je website leiden, maar je bent er uiteindelijk niets mee als er geen conversies plaatsvinden. Als je website bezoekers verwart of frustreert, dan zal hij geen resultaten opleveren.

Pas deze vijf principes toe op je website en transformeer passieve klikkers in geëngageerde bezoekers.

Executive Summary

Vijf eenvoudige tips voor conversie optimalisatie
Genereert je website wel traffic, maar blijven de resultaten uit? Lees dan hier hoe je daar in vijf stappen iets aan kan doen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *