Waarom kiezen voor content marketing ?

Waarom kiezen voor content marketing ?

kiezen voor content marketingMensen consumeren doorgaans 10,7 uur aan content per dag. Geen wonder dus dat veel marketeers tot wel 90% van hun tijd aan content wijden. Of je moet kiezen voor content marketing is eigenlijk niet meer de vraag. Je vraagt beter: welke voordelen levert content marketing allemaal op voor mijn bedrijf?

Je merk(reputatie) opbouwen via content marketing

Met content marketing toon je alle aspecten van je merk door middel van tekst, beelden, video en audio. Content marketing is echt een 360°-aanpak die je bedrijf heel wat mogelijkheden geeft bij het ondersteunen van je merken. Ook voor de reputatie van je bedrijf zelf is content ideaal. Door het schrijven van een blog, bijvoorbeeld, bouw je aan een ‘thought leadership’-positie. Op een boeiende manier kom je met relevante sectoriële informatie naar buiten.

Prospects en klanten aantrekken

Consumenten staan steeds meer wantrouwend tegenover traditionele reclameboodschappen. Content marketing is echter helemaal niet zo ‘verkoperig’ als traditionele reclame en daardoor ook geloofwaardiger. Je bouwt er vertrouwen mee op bij je bestaande en potentiële klanten en krijgt meer aanzien in je doelmarkt.

Shoppers voorzien van informatie

Zowel B2C- als B2B-shoppers doen goed hun huiswerk vooraleer ze iets kopen. Om op hun radar te komen, moet je daarom informatie aanbieden waarnaar ze op zoek zijn. Dit betekent content, antwoorden, how-to artikels, reviews, enz. Als je deze content niet voorziet, aarzelen consumenten niet om bij je concurrenten te gaan kijken.

Content marketing en search gaan hand in hand

Content marketing brengt ook nog een handig SEO-voordeel met zich mee. Sterke content helpt je immers bij het optimaliseren van je search strategie. Regelmatig unieke en relevante content produceren, die bovendien strookt met de principes van SEO, bezorgt je een hogere ranking in Google.

Je social media kanalen voeden met content

Je bedrijf of merk is waarschijnlijk aanwezig op verschillende social media kanalen. Dat is natuurlijk nog maar stap één. Om van je social media strategie een succes te maken, moet je natuurlijk ook iets te zeggen hebben. Content marketing is daarvoor perfect. In plaats van generische content te fabriceren, heb je met content marketing interessante en deelbare content in huis om je doelpubliek mee te engageren!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *