Top content marketing trends voor 2014

content-marketing-1-300x286Content marketing wordt door steeds meer bedrijven opgenomen in hun marketingstrategie. Dat kunnen we alleen maar toejuichen. Consumenten hechten steeds minder belang aan traditionele marketingcommunicatie en gaan steeds meer op zoek naar waardevolle informatie en content waar ze echt iets mee kunnen. Bedrijven kunnen zich in ruil profileren als een expert in hun sector en zo een vertrouwensband opbouwen met de consument. Maar de wereld van content marketing staat niet stil. Bedrijven die bij willen blijven, zijn best op de hoogte van de content marketing trends die 2014 zullen domineren.

Mobile content marketing strategie wint aan belang

Mobile zal het binnen afzienbare tijd overnemen van desktop. Het wordt met andere woorden imperatief om mobile in je content strategie op te nemen. Bedrijven moeten nadenken over “on the go” content en mobiele formats om mee te kunnen met het online gedrag van hun (potentiële) klanten.

Berekenen van content marketing ROI wint aan belang

Het berekenen van content marketing ROI zal resulteren in nieuwe software en nieuwe bedrijven. Ze zullen zich specialiseren in het tracken en meten van resultaten over de tijd heen. Bedrijven hechten veel belang aan winstgevendheid van hun content marketing activiteiten, waardoor de nieuwe software bedrijven gouden tijden tegemoet gaan.

Content marketing automatiseren werkt niet

Bedrijven die hun content marketing willen automatiseren en minder arbeidsintensief maken, zijn eraan voor de moeite: het zal immers niet werken. Automatisering zal resulteren in lagere kwaliteit, waardoor hun content marketing strategieën zullen falen. Content van lage kwaliteit zal klanten afschrikken in plaats van aantrekken.

Location-based content marketing resulteert in hogere winst

Door de explosieve groei van mobiele apparaten met GPS-applicaties, zal het belang van informatie over de locatie en de voorkeuren van consumenten alleen maar toenemen: bedrijven zullen in 2014 meer dan ooit location-based aanbiedingen doen. Winkeliers die geen location-based content marketing strategieën ontwikkelen, zullen dit voelen in hun verkoopcijfers.

Executive Summary

Top content marketing trends voor 2014
De wereld van content marketing staat niet stil. Lees hier de content marketing trends die 2014 zullen domineren.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *