Tips voor betere content

Content is king” is een van de grootste online marketing clichés van deze tijd. Een cliché dat nog steeds de waarheid omkadert. Want wil je veel verkeer via Google, naamsbekendheid en record verkopen? Dan is goede content hier een belangrijk onderdeel van. Maar wat wil dat eigenlijk precies zeggen ‘goede content’? Wat maakt content goed? De basics nog eens kort samengevat en enkele tips voor betere content!

Nog eens kort omschreven: content

Content wil eigenlijk hetzelfde zeggen als ‘inhoud’. Content is dus informatie, niet meer en niet minder. Content op je website geeft je bezoekers dus informatie. Een deel van deze informatie is bedoeld om je bezoekers iets te leren, een ander deel om ze te overtuigen en als laatste om de bezoekers te vermaken. Goede content is dus informatie die er in slaagt bezoekers iets te leren, ze te overtuigen of te onderhouden, terwijl deze content ook bijdraagt aan je zakelijke doelstelling.

Goede content is: vindbaar

Je prachtig geschreven tekst is volledig waardeloos als niemand weet dat deze bestaat. Zo voor diegenen die luidop roepen dat je SEO mag vergeten: “stop met liegen!” Goede SEO is een belangrijk onderdeel van goede content. Je content moet in principe op twee manieren vindbaar zijn:

  • Op jouw site: als een bezoeker rondsurft op jouw website moet hij de laatste en beste content kunnen terugvinden.
  • Buiten jouw website: wat meestal wil zeggen via zoekmachines. Mensen die jouw website niet kennen, moeten je content kunnen vinden via Google Search.

De beste manier om je content vindbaar te maken, is door deze af te stemmen op relevante zoekwoorden. Daarna optimaliseer je de content voor dat zoekwoord, met andere woorden: SEO !

Goede content is: deelbaar

Je content is goed wanneer mensen het willen delen en wanneer het gemakkelijk te delen is. Dat wil zeggen dat je iets moet creëren dat mensen willen delen. Stap twee is gemakkelijk: zodra iets gemakkelijk deelt, zullen gebruikers dit met hartenlust doen. Nog enkele tips om deelbare content te creëren:

  • Begin met iets overweldigend. Iets wat jij ook zou delen!
  • Besteed meer tijd aan de omkadering. Dat wil zeggen de kop, het tekstaandeel, de afbeeldingen… Hoe meer mensen aangetrokken worden door je titel, hoe meer mensen zullen klikken en je content zullen lezen. Als het aanslaat delen ze het verder met hun netwerk.
  • Gebruik “social sharing tools”. Knoppen die gebruikers de kans geven om je content snel te delen.

Goede content is: bruikbaar

Als je nu praat over een online tool of over een vork, je content moet bruikbaar zijn. Zo is dat ook bij goede content, de informatie moet gemakkelijk te consumeren zijn door je bezoekers. Als je begint met een goed ontworpen, zeer bruikbare website wordt de laag content al meer bruikbaar. Daarnaast moet je ook nadenken over het niveau van elk stuk content.

Executive Summary

“Content is king”
Maar hoe maak je goede content?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *