Op zoek naar inspiratie voor je Content Marketing?

Content MarketingJe bent er alvast van overtuigd dat correcte content marketing je business verder zal ondersteunen, maar iedereen bereikt wel eens het punt dat de inspiratie op een laag pitje staat. Verruim daarom je scope en gebruik volgende tips om je inspiratie nieuw leven in te blazen.

Kijk niet enkel naar jezelf

Veelal zien ondernemingen hun eigen producten, activiteiten of evenementen als vertrekpunt voor hun content marketing. Dit valt zeker te begrijpen. Je spreekt graag over je eigen producten en vooral de jarenlange expertise die je hebt opgebouwd. Toch dienen je eigen producten niet altijd 100% centraal te staan. Laat ze regelmatig is aan bod komen, maar leg er niet voortdurend de nadruk op. Toon je kennis en laat je hiervoor gerust inspireren door de wereld rondom je.

Ga op zoek naar nuttige input

Spreek zoals gezegd niet enkel over jezelf, maar kijk om je heen en laat jezelf inspireren. Gebruik de input (meningen, vragen of bijvoorbeeld opmerkingen) van anderen als basis voor je eigen content marketing. We geven alvast enkele tips mee om de inspiratie te stimuleren.

1. Google

Ben je even inspiratieloos? Typ je thema of onderwerp in op Google en laat je verrassen door de “Google Suggestions“. Deze simpele methode kan vaak tot interessante inzichten leiden. De “Suggestions” worden gebaseerd op het zoekgedrag. Het zijn dus zoektermen waar je klanten naar op zoek zijn. Open je browser, ga naar Google, type je woordgroep in en doorblader de resultaten.

2. Sociale Media

Durf de interactie aan te gaan via sociale media zoals Facebook of Twitter. Veel bedrijven investeren in een Fan- of Twitterpagina met duizenden fans, maar doen er vervolgens niet meer mee. Sociale media bieden juist de mogelijkheid om als merk een diepgaande interactie aan te gaan. In het licht van je content marketing kunnen deze kanalen sterk van pas komen. Vraag bijvoorbeeld aan je volgers waar ze nog graag extra informatie over hebben. Het is tenslotte voor hen dat je het schrijft.

3. YouTube

Een ander sociaal mediakanaal dat een bron van inspiratie kan bieden in YouTube. Type eens een reeks zoekwoorden in op YouTube en doorloop enkele resultaten. Vaak vind je enkele interessante en vooral interactieve voorbeelden.

4. Blogs of fora

Blogs of fora bieden ook een bom aan inspiratie. Ga op zoek naar blogs of fora die relevant zijn voor jouw activiteiten. Volg en creëer interactie waardoor je een hoop aan inspiratie en ideeën kan opdoen. Blog en fora brengen vaak ook problemen of ergernissen aan het licht over de sector waarin je jezelf bevindt. Omhels ze en maak er gebruik van om de inspiratie voor je content marketing verder te voeden.

5. Onderzoeken

Een laatste voorbeeld dat altijd goed scoort zijn onderzoeken. Ga op zoek naar onderzoeken omtrent jouw sector of activiteiten en rapporteer er over. Het zorgt er niet enkel voor dat je zelf op de hoogte bent van recent onderzoek binnen jouw sector, maar het straalt ook expertise en kennis uit.

 

Executive Summary

Ben je op zoek naar inspiratiebronnen voor je content marketing? Verruim je scope en laat jezelf inspireren!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *