Meer traffic op je blog dan op de Brusselse ring? 6 onweerstaanbare blogtips!

qm-meer-traffic-fba91a

Een blog is een geweldig instrument om meer verkeer naar je website te leiden. Het is dé plek voor elk bedrijf om je (potentiële) klanten te informeren, entertainen en uiteindelijk te verleiden om meer van je product of dienst gebruik te maken. Het komt er dus op aan zoveel mogelijk lezers te bereiken met je blog. Hoe je dat doet, lees je hier.

01/

Sterke content is het begin, niet het eindpunt

Wie een blog start, moet iets te vertellen hebben. Goeie content is voorwaarde nummer 1 om lezers en potentiële klanten te binden. Maar met sterke artikels alleen red je het niet. Wie zijn lezerspubliek wil blijven vergroten moet een strategie hebben. En dat zowel op korte, als op lange termijn.
02/

Adverteer gericht via banners

Adverteren op het internet kost geld, maar wie het slim aanpakt, kan de kosten beperken. In de plaats van je blog in de kijker te plaatsen in het uitgebreide Google Display Netwerk is het verstandiger om rechtstreeks contact op te nemen met webmasters die een site runnen waar potentiële klanten van jou graag vertoeven. Vaak kun je met hen, na wat onderhandelwerk, ook een gunstiger tarief bekomen voor je banner. Wie slim linkt, haalt op die manier heel wat rechtstreekse conversies binnen.

Goeie content is voorwaarde nummer 1 om lezers en potentiële klanten te binden. Maar met sterke artikels alleen red je het niet.

Click to tweet!

03/

Word gastblogger

Nodig andere bloggers uit om een artikel voor jouw site te schrijven. Vervolgens kun je ook proberen om zelf een artikel van jou op hun blog te laten verschijnen. Dit is een geweldige manier om nieuw lezerspotentieel aan te boren. Bovendien breid je er ook je sociale netwerk gevoelig mee uit. Let wel op met gastbloggers dat je je eigen tone-of-voice niet uit het oog verliest en zie er vooral op toe dat je gastartikelen hetzelfde niveau halen als jouw eigen schrijfsels. Het is niet de bedoeling dat je eigen blog vol komt te staan met advertorials van andere bloggers.
04/

Betaal voor een tweet

Wellicht een tikkeltje controversieel binnen de marketingwereld, maar het werkt wél: laat iemand anders – met een groot aantal volgers – een tweet versturen met een link naar jouw blog. De kans dat je artikel wordt opgemerkt is nu vrij groot, maar, let op: géén garantie op een ruimer lezerspubliek. Spring er dus voorzichtig mee om. In Europa is het betalen voor een tweet overigens nog vrij uitzonderlijk. Heb jij hier ervaring mee? Laat het ons weten!
05/

Denk aan Google

Een échte must voor al wie een groot lezerspubliek wil bereiken op langere termijn: bouw je blog en artikels zo op dat niet alleen je lezerspubliek ervan gaat watertanden, maar denk ook aan de zoekmachines. Schrijf unieke content rond veelgezochte zoekwoorden in Google en post nieuwe artikels met de regelmaat van de klok! Websites die regelmatig nieuwe content introduceren trekken de aandacht van Google en consorten.
06/

Denk aan sociale media

Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, … Sociale media genoeg om lezers voor je blog te bereiken. Maak er dan ook gebruik van. Let wel: kies enkel die platformen die voor jouw doelpubliek van belang zijn. Wie een blog bijhoudt over rechtsspraak in België kan rustig Instagram links laten liggen. Ben je daarentegen een professionele fotograaf, dan is Instagram uiteraard een must!

Executive Summary

Een blog is een geweldig instrument om meer verkeer naar je website te halen. Tenminste, als je het goed aanpakt. We geven 6 tips die je alvast op weg zetten.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *