Is Content Marketing beter dan adverteren?

Content marketing, het produceren van kwaliteitsvolle, maar tegelijkertijd ‘likable’ content, veroorzaakt een (al dan niet) langdurig effect naar zoekmachines toe, naar fans toe, naar de ‘echtheid’ en authenticiteit van je organisatie. Je geeft je organisatie een gezicht en een verhaal.

Ok, toegegeven. Dat gezicht en verhaal kan ook met advertising, maar die authenticiteit is dan wel een beetje zoek.

Niet het makkelijkste onderdeel van je site of marketing plan. Het mag ook absoluut niet het laatste zijn waaraan je denkt bij de opbouw van een nieuwe versie. En het is zeker niet gratis, er gaat veel tijd insteken.

Maar is het beter? Is content marketing meer rendabel dan adverteren? Wat denk je zelf?

Volgens een Econsultancybevraging komen we uit op volgende stelling:

  • 64% gaat akkoord
  • 13% niet akkoord (waarschijnlijk agentschappen die rekenen op mediacommissies)
  • 23% neutraal (???)

Voor U gelezen via:

http://www.marketingpilgrim.com/2011/07/is-content-marketing-better-than-advertising.html

Executive Summary

Wat? Vinden we content marketing waardevoller dan advertising?

En? meer en meer, blijkbaar.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *