Intelligente content: wat is het en wat doet het (voor jou)?

intelligente-content

Het wereldwijde web zoemt ervan: ‘intelligent content’ maakt een pijlsnelle opgang. We wisten al langer dat gepersonaliseerde pagina’s scoren. Intelligente content doet er nog een stevige schep bovenop. Wat is het precies en wat doet het voor jouw content marketing? De antwoorden op al je vragen vind je hier.

Content, maar dan slimmer

Content heb je al. Waarschijnlijk zelfs véél. Elke onderneming heeft een massa informatie die zich, in het ideale geval, een weg zou moeten banen tot bij de klant. Hoe die weg er precies uitziet, loopt steeds meer uiteen. Je differentieert heel wat:

  • doelpublieken (B2B, B2C)
  • dragers (desktop, tablet, smartphone)
  • kanalen (website, sociale media, blog)

Dit zijn maar drie van de parameters die een verschillende aanpak van je content marketing vereisen. Je B2C-klant overhalen om op zijn smartphone een product aan te kopen in jouw webshop? Dat ziet er anders uit dan hetzelfde webshop-product op een desktop. Want alle tekst en uitleg die je klant thuis aan zijn computer graag te zien krijgt, ziet hij op zijn smartphone liever niet. Wie krijgt de titanentaak om de juiste content in de juiste vorm te gieten voor élke parameter?

Blokkendoos

Intelligente content weet zélf welke vorm ze moet aannemen voor iedere gebruiker. Ze heeft een structuur die toelaat om de inhoud te kneden voor elk doel en elk kanaal. Ze wordt gecategoriseerd met semantische metadata, zodat de juiste content automatisch getoond wordt in specifieke omstandigheden en aan specifieke lezers. En ze is modulair, zodat de blokjes van de blokkendoos in verschillende configuraties kunnen worden opgesteld.

Intelligente content weet zélf welke vorm ze moet aannemen voor iedere gebruiker.

Click to tweet!

Intelligente content marketing

Waarom die ‘buzz’ rond intelligente content? Wat betekent deze ontwikkeling voor content marketing? Simpel: de gebruikerservaring wordt specifieker dan ooit te voren. Nog nooit kon je zo goed inspelen op (de vraag van) je gebruiker.

Is dit nieuws? Ja en nee. Ja, want intelligente content zal de content marketing naar nieuwe hoogten tillen. En het besef groeit dat dynamische content de enige realistische aanpak is voor toekomst. Maar … Nee, ‘breaking news’ is het niet. Want wij doen het hier al. Kom eens langs, dan tonen we je wat intent marketing doet – voor je klant, en voor jou.

Executive Summary

De juiste content in de juiste vorm presenteren aan elke individuele gebruiker: dat is het doel van intelligente content in een notendop.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *