Hoe hapklare content creëren om de aandacht van de consument te trekken

Consumenten hebben vandaag slechts een beperkte tijdspanne waarin ze aandacht besteden aan beschikbare informatie. De gemiddelde consument besteedt slechts 8 seconden aandacht aan online content, en dat is 12 seconden minder dan 10 jaar geleden. Voor marketeers is het een hele uitdaging om de aandacht van de consument te trekken in die 8 seconden.

Voor marketeers komt het er vooral op aan om content te creëren die tegelijk beknopt en relevant is. Steeds meer wordt hiervoor de term “snackable content” gebruikt. Snackable content, of hapklare content, duidt op de continue interacties tussen merken en consumenten, waarbij bijvoorbeeld snelle support geleverd wordt, of waarbij de consument op een beknopte manier van informatie voorzien wordt. Het laat de consument ook toe om zich op verschillende manieren te engageren.

Er zijn verschillende manieren om zulke content te creëren. We geven hier alvast drie mogelijke technieken.

Relevantie

Gemiddeld wordt een consument blootgesteld aan duizenden merkenimpressies per dag. Het wordt dus niet eenvoudig om als één enkel merk zomaar even de aandacht van de consument vast te krijgen. Je maakt als merk echter meer kans indien je de content verschaft die de consument nodig heeft. Maak daarbij als marketeer gebruik van tools zoals Google Trends. Creëer als merk ook continu nieuwe content, zodat je steeds meedraait in de conversatie.

Speel in op dagelijkse activiteiten van de consument

Consumenten zoeken via zoekmachines en op sociale netwerken naar antwoorden op vragen die hen bezighouden in het dagelijkse leven, zoals het zoeken van een leuk restaurant, of de zoeken van de goedkoopste autoverzekering. Speel hier als merk op in. Zoek als merk naar vragen waarmee consumenten worstelen binnen het eigen expertisedomein, en creëer als bedrijf hapklare content die de consument helpt bij die zoektocht.

Creëer diverse content

Consumenten houden ook van een verscheidenheid aan content om op de hoogte te blijven en om entertained te worden. Produceer als merk dus ook een verscheidenheid aan content. Maak hierbij gebruik van het VITAL-model, waarbij je je content afwisselt tussen Video, Infographics, Text, Audio en Links. Hou je content gebalanceerd over deze verschillende media.

Executive Summary

Snackable content
Consumenten besteden steeds minder aandacht aan online content. Hoe kan je als bedrijf toch de aandacht trekken ?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *