Hoe een hockeymerk content marketing heruitvond

hockey

Operation Vapor, zo heet de campagne die leidde tot een sterk staaltje content marketing waarvan we allemaal iets kunnen leren. Het geniale idee werd een ware internetsensatie, iets waar menig content manager van droomt. Ontdek snel meer over deze geheimzinnige campagne en hoe het hockeymerk content marketing heruitvond!

Wat is Operation Vapor?

Met de hulp van enkele NHL-atleten slaagde het agentschap 1band 1brand erin om verschillende geheime beveiligingsvideo’s op te nemen. Die werden de basis van de Operation Vapor-campagne. Elke video gaf de fans een voyeuristische weergave van wonderbaarlijke trucks die topatleten met de hockeystick uitvoerden op het ijs. We geven je alvast een voorsmaakje:

Wat zorgde voor het succes van deze campagne?

Iedereen ziet graag wat hij eigenlijk niet mag zien, want diep vanbinnen verlangen we allemaal naar geheimzinnige informatie. Dit is de eerste succesfactor van de campagne, want we zien bewakingsbeelden die eigenlijk niet voor onze ogen bestemd zijn.

Daarnaast houdt ook iedereen van entertainment en deelt iedereen graag wat hij of zij leuk vindt op het wereldwijde web. Deze video, die de moeite waard is om te delen, bereikt op deze manier niet enkel hockeyfans, maar heel wat mensen die op zoek zijn naar entertainment en leuke content.

Ook heeft iedereen een mening en deelt die maar al te graag, vooral wanneer de inhoud de moeite waard is. Zo creëer je een gesprek, iets waar elke content manager bij elke campagne op uit is.

Tot slot speelt ook humor een grote rol in deze campagne. Denk maar aan de puk die in de camera vliegt op het einde van het filmpje.

Voornaamste eigenschap van goede content marketing

Iets creëren waar de kijker, lezer, … van houdt! De elementen die je hier voor nodig hebt, zijn geen bekende atleten of een coole naam (al helpen deze wel een handje), maar vooral de originele aanpak en het opwekken van nieuwsgierigheid zijn de sleutels tot succes.

Executive Summary

Operation Vapor is een geheimzinnige content marketingcampagne die tot een internetsensatie leidde. Een voorbeeld van straffe content marketing waarvan veel marketing managers dromen. Waarom werd dit een écht succes en wat zijn precies de succesfactoren? Je leest het in dit artikel.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *