Hoe een hockeymerk content marketing heruitvond

Operation Vapor, zo heet de campagne die leidde tot een sterk staaltje content marketing waarvan we allemaal iets kunnen leren. Het geniale idee werd een ware internetsensatie, iets waar menig content manager van droomt. Ontdek snel meer over deze geheimzinnige campagne en hoe het hockeymerk content marketing heruitvond!

Wat is Operation Vapor?

Met de hulp van enkele NHL-atleten slaagde het agentschap 1band 1brand erin om verschillende geheime beveiligingsvideo’s op te nemen. Die werden de basis van de Operation Vapor-campagne. Elke video gaf de fans een voyeuristische weergave van wonderbaarlijke trucks die topatleten met de hockeystick uitvoerden op het ijs. We geven je alvast een voorsmaakje:

Wat zorgde voor het succes van deze campagne?

Iedereen ziet graag wat hij eigenlijk niet mag zien, want diep vanbinnen verlangen we allemaal naar geheimzinnige informatie. Dit is de eerste succesfactor van de campagne, want we zien bewakingsbeelden die eigenlijk niet voor onze ogen bestemd zijn.

Daarnaast houdt ook iedereen van entertainment en deelt iedereen graag wat hij of zij leuk vindt op het wereldwijde web. Deze video, die de moeite waard is om te delen, bereikt op deze manier niet enkel hockeyfans, maar heel wat mensen die op zoek zijn naar entertainment en leuke content.

Ook heeft iedereen een mening en deelt die maar al te graag, vooral wanneer de inhoud de moeite waard is. Zo creëer je een gesprek, iets waar elke content manager bij elke campagne op uit is.

Tot slot speelt ook humor een grote rol in deze campagne. Denk maar aan de puk die in de camera vliegt op het einde van het filmpje.

Voornaamste eigenschap van goede content marketing

Iets creëren waar de kijker, lezer, … van houdt! De elementen die je hier voor nodig hebt, zijn geen bekende atleten of een coole naam (al helpen deze wel een handje), maar vooral de originele aanpak en het opwekken van nieuwsgierigheid zijn de sleutels tot succes.

Executive Summary

Operation Vapor is een geheimzinnige content marketingcampagne die tot een internetsensatie leidde. Een voorbeeld van straffe content marketing waarvan veel marketing managers dromen. Waarom werd dit een écht succes en wat zijn precies de succesfactoren? Je leest het in dit artikel.

23 Comments

  1. AaronNit

    27 weeks ago

    wh0cd786885 Tadalafil

  2. TracyCed

    27 weeks ago

    wh0cd450517 TADALAFIL

  3. Eugenebag

    25 weeks ago

    wh0cd581109 anafranil

  4. TracyCed

    25 weeks ago

    wh0cd459621 levaquin drug

  5. AaronNit

    25 weeks ago

    wh0cd743093 erythromycin 250mg

  6. Michaelsautt

    25 weeks ago

    wh0cd406725 cheap citalopram

  7. Eugenebag

    25 weeks ago

    wh0cd487717 Dipyridamole No Rx

  8. AaronNit

    25 weeks ago

    wh0cd487717 cleocin

  9. Eugenebag

    25 weeks ago

    wh0cd690197 cafergot pills

  10. TracyCed

    25 weeks ago

    wh0cd649701 order revia

  11. AaronNit

    25 weeks ago

    wh0cd29861 Prednisone 10mg

  12. Michaelsautt

    25 weeks ago

    wh0cd151349 innopran online

  13. AaronNit

    22 weeks ago

    wh0cd466225 buy neurontin

  14. Charlesimams

    20 weeks ago

    wh0cd251554 glucotrol 10 mg

  15. Charlesimams

    20 weeks ago

  16. Bennynix

    20 weeks ago

    wh0cd667109 malegra dxt

  17. Charlesimams

    20 weeks ago

    wh0cd150950 seroquel

  18. Bennynix

    20 weeks ago

    wh0cd23085 source

  19. TracyCed

    19 weeks ago

    wh0cd23085 Prozac No Rx




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *