De toekomst van Tumblr als content marketing tool

tumblr als content marketing tool

tumblr marketingSociale netwerksites schieten als paddenstoelen uit de grond. Bedrijven en content marketeers hebben dus meer tools dan ooit om awareness voor producten en merken te verspreiden. Toch lijkt het vaak moeilijk te zijn om het meeste geschikte platform te kiezen: er zijn er namelijk niet enkel veel – ze hebben bovendien allemaal een verschillende levensduur en impact. Eén van de blijvers is het populaire Tumblr. Tumblr houdt het midden tussen een blogsite en een sociaal netwerk. Tumblr-gebruikers kunnen content sharen, liken, blogs volgen, en zoeken naar content met behulp van tags. En dat doen ze massaal. Tot op heden zijn er 140 miljoen unieke blogs en bijna 63 miljard unieke posts. Maar hoe gebruik je Tumblr nu best als bedrijf?

Waarom voor Tumblr kiezen

De statistieken van blogsite Tumblr zijn op z’n minst indrukwekkend te noemen: een gemiddeld Tumblr-bezoek duurt bijvoorbeeld 14 minuten. Dat is meer dan Facebook en Twitter. Tumblr-gebruikers bekijken voorts gemiddeld 67 pagina’s per maand. De site heeft bovendien netjes een niche voor zichzelf afgebakend, waardoor het blogplatform met 74% groeide tegenover het derde kwartaal van 2012. Tumblr telt voorts lichtjes meer vrouwelijke gebruikers dan mannelijke en de demografische diversiteit enorm.

Tumblr is het uitgelezen platform om als merk je verhaal te vertellen. Dat is immers waar het om draait: je content tonen en delen. Je zou het nog best kunnen omschrijven als een virtuele toonzaal om je visuele catalogus in uit te stallen. Als Tumblr-gebruikers je content leuk vinden, dan zullen ze niet aarzelen om het te delen. Maak echter niet de fout om Tumblr voor lange blogposts te gebruiken: het Tumblr-publiek houdt vooral van foto’s en visuals, video’s, grafieken en quotes. Als je producten en diensten een grote visuele aantrekkingskracht hebben, dan zit je gebeiteld.

Je product promoten op Tumblr

Met Tumblr krijg je toegang tot een veelvoud aan gebruikers. Opvallende promotietactieken worden echter niet op prijs gesteld. Het geheim? Produceer boeiende en deelbare content die overeenstemt met je merkbelofte. Als je Tumblr-gebruikers doet glimlachen of iets geeft om over te praten of na te denken, dan zullen ze je content dankbaar rebloggen en verspreiden. Post dus niet gewoon om te posten – creativiteit is de boodschap!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *