5 tips om het onderste uit de kan van content marketing te halen

Als je dankzij een goede content strategie over een website beschikt met kwalitatieve artikels, interessante video’s en leuke foto’s, hebben je content inspanningen er in elk geval voor gezorgd dat je websitebezoekers waardevolle content te zien krijgen. Toch kan het altijd nog net iets beter. Wil je met je bestaande content nog meer klanten lokken, het aantal websitebezoekers opdrijven en meer social media shares halen, kan je dankzij deze 5 tips het onderste uit de kan van content marketing halen.

Content marketingSplits je content op in kleinere delen

Beschik je over mooie brochures, interessante infofiches of een uitgebreide handleiding met boeiende en goede informatie? Dan kan je overwegen om deze content op te splitsen en er kleine artikels van te maken die ideaal zijn om te delen via social media. Ook voor smartphones en tablets is dit soort content perfect.

Probeer de content te groeperen volgens thema’s en in elk artikel links naar andere artikels te voorzien. Voorzie tevens een soort van ‘master artikel’ waarin je links naar alle artikels rond een bepaald onderwerp voorziet.

Bundel je content (in een e-book)

Als je al verschillende jaren op een dagelijkse of wekelijkse basis blogartikels publiceert, zit er ongetwijfeld heel wat interessante content in je archieven. Dan kan het een leuk idee zijn om al deze content te bundelen tot één overzichtelijk geheel. Daardoor geef je geïnteresseerden de kans om alle content op een geordende manier rustig na te lezen en benadruk je de expertise van je bedrijf.

En waarom je content niet bundelen tot een gemakkelijk online toegankelijk formaat zoals een e-book? Het enige wat je daarvoor nodig hebt, is een grafische designer om van je content leesbare PDF bestanden te maken die op computers en mobiele apparaten gelezen kunnen worden. Om een meerwaarde te geven aan de gebundelde content kan je hier en daar extra’s toevoegen door bijvoorbeeld artikels van updates te voorzien en enkele nieuwe hoofdstukken toe te voegen. Deze meerwaarde kan je bovendien gebruiken om je gebundelde inhoud achteraf te promoten.

Maak podcasts

Het is ondertussen wel duidelijk dat foto’s, video’s en audio als zeer kwalitatieve content beschouwd worden. Door een regelmatig podcasts te publiceren, kan je video en audio op een originele manier aan je publiek presenteren zonder dat er grote middelen noodzakelijk zijn. Al wat je nodig hebt is immers een HD webcam of een smartphone die video en geluid kan opnemen. Daarmee film je bijvoorbeeld voordrachten van sprekers van jouw bedrijf op grote evenementen of registreer je advies aan klanten. Deze opgenomen fragmenten combineer je tot een informatieve of adviserende podcast en je hebt in een mum van tijd interessante multi-media inhoud die je websitebezoekers zonder twijfel erg zullen appreciëren.

Fotogalerijen, slideshows en infographics

Beschik je over mooi fotomateriaal en kan je overweg met een photoshop programma, dan kan je overwegen om je foto’s te bundelen in thematische fotogalerijen, er een slideshow of misschien zelfs infographic van de maken. Je kan zelfs microsites creëren waarop je visueel materiaal koppelt aan overeenkomstige artikels en video’s, waardoor je in feite een originele online brochure ontwerpt.

Recycleer je content

Als er al heel wat content op je website staat die allemaal geïndexeerd wordt door de zoekmachines, zal deze content op individuele basis snel gevonden worden. Het is echter aan jou om deze content ook vindbaar te maken voor nieuwe klanten. Als je bijvoorbeeld 20 artikels hebt geschreven rond social media en branding, dan is het zeer raadzaam om een soort van samenvattend artikel over dit onderwerp te publiceren, waardoor je andere artikels ook sneller gevonden zullen worden.

Daarnaast kan het interessant zijn om bestaande content steeds te updaten met de laatste nieuwe informatie en statistieken. Wees ook niet bang om te sleutelen aan reeds geschreven artikels. Op die manier blaas je oude content immers weer nieuw leven in en geef je een frisse toets aan eerdere observaties. Zo zal je jouw publiek steeds opnieuw verrassen en zullen ze ongetwijfeld benieuwd zijn naar meer.

Executive Summary

Beschik je over een website met interessante artikels, leuke video’s en mooie foto’s?
Ontdek 5 tips om (nog) meer te halen uit je content inspanningen

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *