5 redenen om het falen van je Content Marketing te verklaren

Marketing-strategie-+content-marketing-300x143Anno 2013 beseffen marketeers dat enkel een goed functionerende website niet meer voldoende is om je online aanwezigheid als merk te handhaven. Het opstarten van een blog kan hierbij een uitstekende oplossing bieden om relevante content te gaan aanbieden, om op deze manier je online aanwezigheid en betrokkenheid te stimuleren. Toch gebeurt het dat je content niet wordt opgepikt. Lees hier vijf veelvoorkomende problemen.

1. Wees doelgericht

Vooraleer je de content begint samen te stellen is een doelgerichte aanpak van essentieel belang. Start met het doel van je content te bepalen. Wat is nu het doel van je content? Draait het om bezoeken op je website, sociale interactie of heb je eerder een ondersteuning van je branding in gedachte? Bepaal eerst duidelijk je doel en stem je content daarop af.

2. Ken je doelpubliek

Naast het juiste doel is de kennis omtrent je doelpubliek een tweede belangrijke factor om successen te boeken. Ga na wat het best scoort bij je doelpubliek (video, foto, tekst,..) en verdeel je content steeds via het juiste sociaal mediaplatform. Op deze manier voorkom je dat lezers afhaken of je content niet oppikken. Een handige tool zijn sociale media monitoring tools.

3. Zorg voor unieke ideeën

Zorg steeds voor unieke en relevante content. Enkel uniek en relevante content leidt tot succes en zal ervoor zorgen dat je content wordt gedeeld en bijgevolg een breder publiek zal bereiken. Zorg dus voor voldoende afwisseling, frisse ideeën en inspiratie.

4. Het juiste evenwicht

Unieke & relevante content betekent niet per definitie dat je content marketing een succes zal worden. Maak en hou de teksten boeiend en duidelijk. Goochel bijvoorbeeld niet voortdurend met cijfers, maar maak het concreet voor je doelpubliek. Zorg er in ieder geval voor dat je lezers niet na twee regels afhaken.

5. Voorkom periodes van verzwakking

Een laatste veelvoorkomend probleem zijn (tijdelijke) verzwakkingen. Bedrijven durven al eens de fout maken om (door bijvoorbeeld tijdelijke onderbemanning) de intensiteit van de blog te verlagen, waardoor lezers minder frequent je blog zullen bezoeken. Met andere woorden mag en kan je niet stoppen, eens je begonnen bent. Kan je deze belofte niet waarmaken? Neem dan een full-time copywriter aan of schakel een agentschap in om je content marketing in leven te houden.

 

Executive Summary

Waarom je content niet wordt opgepikt
Het opstarten van een blog kan een uitstekende oplossing bieden om relevante content te gaan aanbieden en te verspreiden. Heb je het gevoel dat je content niet wordt opgepikt? Lees hier vijf veel voorkomende problemen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *