Spotify lanceert tv-spots in de VS

Twee jaar na de lancering in de VS, gaan de eerste tv-spots van Spotify de lucht in. Maandagnacht werd de eerste tv-commercial getoond op de Amerikaanse zender NBC tijdens ‘The Voice’. De tv-spots zijn een onderdeel van de branding campaign getiteld “For Music”. Spotify is een van de vele digitale diensten die adverteren in traditionele media.

Spotify roept emoties op

Het trio van tv-spots werd gemaakt door het New York’s reclamebureau Droga5. Ze willen een meer existentiële benadering van de muziekdienst weergeven. Met de nadruk op de gevoelens die muziek oproept, moeten de tv-spots de kijker raken in zijn persoonlijke muziekbeleving. Spotify wil een emotie oproepen met zijn filmpjes en aangeven dat ze altijd de beste muziek bieden, voor iedereen, op het juiste moment.

Tv-spots van Spotify.

In de eerste tv-spot zien we een crowdsurfer tijdens een concert. De voice-over stelt de vraag “Waarom kan een lied de wereld veranderen?”. Daarna geeft hij een lijst met antwoorden “Muziek is groter dan ons, het leeft binnenin ons, het is de moeite waard om voor te vechten, het kan niet gestopt worden, het is nooit af…”

In de tweede spot zien we een man die muziek beluistert in de bus. De voice-over vertelt ons over de herinneringen die het liedje teweeg brengt. De spot eindigt met de slogan: “Voor alle nummers die je aan haar doen denken.”

De derde tv-spot in rij toont een ‘feestje’ met 20-plussers die in slow motion dansen. Hier vertelt de voice-over: “het kan me niet schelen dat het dinsdag is. Het maakt niet uit wie hier woont. Ik dans vanavond als een hertog en ik neem jullie allemaal mee…” Op het einde verschijnt de slogan: “Voor steeds in staat te zijn de nieuwste beats te ontdekken”.

Spotify actueel

Momenteel heeft Spotify wereldwijd 24 miljoen gebruikers, waarvan ongeveer 6 miljoen betalende gebruikers. Naar eigen zeggen voldoende ruimte om te groeien. Met deze campagne wil Spotify vooral het mainstream publiek in de VS bereiken. Voor deze tv-spots was Spotify er enkel bekend via ‘mond-tot-mond’ reclame.

Executive Summary

Twee jaar na de lancering in de VS, gaan de eerste tv-spots van Spotify de lucht in.
Samen met reclamebureau Droga5 ontwikkelde Spotify een branding campaign om het mainstream publiek in de VS aan te trekken.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *