Branded apps: Do’s and Dont’s

Elk bedrijf en elk merk wil online. Logisch, want meer en meer gebeurt tegenwoordig via het internet. Maar aanwezig zijn op sociale media, ads online plaatsen en een branded app vragen om een goede strategie. Bedrijven merken de trend van de smartphone op en iedereen wil een eigen app. Want “iedereen heeft een smartphone” en “iedereen download dagelijks nieuwe  apps”. Maar niet zomaar elke app slaat aan.

Branded app, een deel van het geheel

Belangrijk is dat je als bedrijf goed weet wat je met je app wil bereiken. Wil je de consument tijd doen besparen en comfort kiezen of wil je liever entertainment bieden? En even belangrijk als het bepalen hiervan is dat je niet enkel een app lanceert, maar dat er ook een verhaal bij hoort.

Tips & Trics voor een goede branded app

  • Een uniek idee doet wonderen. Doe research naar welke apps al bestaan en wat de concurrent doet. Heb je een idee?
    Bespreek het met collega’s, vrienden en familie. Zien zij het nut van deze app? Dan kan het wel eens een schot in de roos zijn!
  • Geef je app een toegevoegde waarde. Niet zomaar een app die je website kopieert. De toegevoegde waarde kan
    bijvoorbeeld een product- of dienstverlening zijn. Dus met andere woorden zorg voor een relevante app!
  • Even belangrijk is dat de app dicht bij het merk staat. Zodat de gebruikers de link met het bedrijf kunnen leggen en je er ook iets uit haalt. (ROI)
  • Communicatie en PR rond de app is even belangrijk als de app zelf. Als mensen het niet kennen, gaan ze er ook niet naar zoeken.
  • En als laatste, zorg voor een degelijk design. De consument is super-kritisch geworden en een kwaliteitsloze app wil niemand.

Wat verdien je aan jouw branded app?

Een app laten maken is een kostelijke investering, dus denk er goed over na. Het is belangrijk dat je investering ook iets opbrengt. Denk dus na over de ROI. Ga na of je met de app klanten kan winnen, meer opbrengsten hebt en of je naambekendheid stijgt. Is dit niet het geval, is een app een te dure investering. Je kan natuurlijk een betalende app aanbieden, waardoor je inkomsten verwerft met de app. Maar is het dan nog aantrekkelijk voor je klanten?

Executive Summary

Niet zomaar elke app is succesvol
Denk eerst na over je doelstellingen

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *