Waarom bloggen wonderen doet voor je bedrijf

bedrijfsblog

zakelijk bloggenEr is meer concurrentie dan ooit. Klassieke reclamecommunicatie heeft daardoor stevig aan impact ingeboet. Het is meer dan ooit belangrijk om een loyale online gemeenschap op te bouwen voor je merk of bedrijf. Bloggen is daarin een belangrijke stap: je leert je publiek beter kennen, je bedrijf onderscheidt zich van concurrenten, en de hogere ranking die een goede blog met zich meebrengt, is natuurlijk altijd interessant! Hieronder lees je waarom een blog een goed idee is.

Een blog verhoogt je vindbaarheid

Voor steeds meer mensen begint shoppen thuis al. Ze gaan via zoekmachines als Google actief op zoek naar informatie en artikels over producten om hun keuze op te baseren. Investeren in hoogstaande blogcontent zal – onder andere – tijdens deze fase zijn vruchten afwerpen. Een goed onderhouden en relevante blog zal immers een hogere ranking krijgen in de zoekresultaten van Google, waardoor je sneller wordt opgemerkt door zoekende shoppers.

Shoppen en online niet meer van elkaar los te maken

Ook als mensen dan fysiek in je winkel staan, is het online aspect niet weg te denken. Ze zullen immers niet aarzelen om zelfs in je winkel je product te vergelijken met de producten van concurrenten. We kunnen dus niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om een stevige online aanwezigheid op te bouwen. Wie niet actief blogt of aan z’n online reputatie werkt, valt uit de boot.

Een blog is een ideaal platform voor interactie

Een blog is overigens een uitstekende tool om in gesprek te treden met (potentiële) klanten. Via de comments kunnen ze bijvoorbeeld reageren op artikels of vragen stellen. Met deze conversaties bouw je vertrouwen op. In een later stadium zal je daardoor over je producten kunnen praten zonder dat het commercieel overkomt. Het is echter belangrijk om dit niet onmiddellijk te doen: via gepersonaliseerde interactie en één-op-één communicatie moet je eerst het vertrouwen van je lezers winnen.

Vergaar belangrijke insights over je doelpubliek

Een blog is de uitgelezen manier om je doelpubliek beter te leren kennen. Je hoeft gewoon enkele analytics tools te installeren en je krijgt toegang tot enorm veel data! Daarmee kan je dan aan de slag gaan. Komen je bezoekers overeen met je doelpubliek? In welke mate geef je je doelpubliek waarnaar het op zoek is? Het zijn maar enkele van de vragen die je gericht kan beantwoorden met een blog. Maar er zijn natuurlijk nog talloze andere insights waar je toegang tot zal krijgen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *