57% van de bedrijven won al klanten dankzij hun blog. En jij?

bedrijf-blogBusiness blogging is bloggen met een doel. Deze doelen kunnen heel uiteenlopend zijn, bijvoorbeeld klanten winnen, in dialoog gaan met klanten of je als autoriteit in je vakgebied positioneren. We zetten alle voordelen van bloggen als bedrijf op een rijtje, inclusief enkele cijfers die je zeker zullen overtuigen om te gaan bloggen.

Laat je zien dankzij je blog

Een blog zorgt ervoor dat je gezien wordt. Je kan ermee in contact treden met huidige of toekomstige klanten. Pik op wat leeft bij je klanten en geef eventueel antwoord op hun vragen in een blogpost of schrijf over een onderwerp waar zij meer over willen weten. Een blog is ook een middel om contact te leggen met (potentiële) business partners.

Geef je bedrijf een stem

Een blog bijhouden geeft je bedrijf een stem op het internet en eigenlijk ook daarbuiten. Zorg er met je blog voor dat je beschouwd wordt als een autoriteit in je vakgebied. Als je daarin slaagt, zullen meer en meer mensen je blogberichten lezen, wat op zijn beurt trafiek zal genereren naar je website en landingspagina’s. Let er wel op dat je blog leerrijk is en ga voor gemakkelijk leesbare zinnen en leuke afbeeldingen. Focus op content marketing en vermijd in elk geval verkooppraatjes.

Naast het produceren van kwaliteitsvolle inhoud voor op je blog is het ook belangrijk om je blog te promoten. Voorzie op je website knoppen zodat lezers je blogposts gemakkelijk kunnen delen op sociale media. Plaats je blogs ook zelf op je sociale media pagina’s, zo kan je het bereik vergroten. Zorg er tot slot ook voor dat je de juiste keywords gebruikt zodat je blog geoptimaliseerd is voor zoekmachines.

81% van de bedrijven vinden hun blog nuttig en belangrijk

Nog steeds niet overtuigd van het nut van een bedrijfsblog? Dan hebben we enkele cijfers voor jou. 57% van de bedrijven die bloggen hebben dankzij de blog al meer klanten gewonnen . Het mag dan ook niet verbazen dat 81% van de bedrijven hun blog belangrijk en nuttig vinden. Hoe frequenter je blogt, hoe meer klanten je ook kan winnen. Bedrijven die minder dan maandelijks een blogbericht posten hebben in 43% van de gevallen al klanten gewonnen dankzij de blog. Bij de bedrijven die wekelijks bloggen stijgt dit tot 66% en van de bedrijven die meerdere keren per dag een blogberichten de wereld insturen heeft 92% op die manier al klanten gewonnen. Wie zijn blog goed aanpakt, profiteert er dus zeker van! Deze cijfers liggen nu waarschijnlijk nog hoger, aangezien het onderzoek van HubSpot vorig jaar plaatsvond.

Executive Summary

Een blog is een doeltreffend marketing-instrument
Wie op de juiste manier blogt, wint daar bijna zeker klanten mee. Enkele interessante cijfers en nuttige tips.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *