Zo gebruik je reviews in je App Store Optimalisatie (ASO) strategie

App Store Optimalisatie strategie: gebruik reviews

App Store Optimization (ASO) oftewel App Store Optimalisatie heeft als doel ervoor te zorgen dat je applicatie een zo hoog mogelijke positie in de zoekresultaten van een app store behaalt. Reviews van gebruikers kunnen heel nuttig zijn om je ASO strategie te verbeteren en je app aan te passen zodat hij een hogere ranking krijgt.App Store Optimalisatie

Waarom App Store Optimalisatie?

App Store Optimalisatie is het proces waarbij je de kenmerken van je apps verbetert om zo een hogere ranking te behalen. ASO lijkt dus sterk op SEO, maar dan voor applicaties. Een hogere positie in de zoekresultaten zal meer downloads opleveren. Daarom is het uiteraard belangrijk om deze hoge positie te behalen. Hoewel het op het eerste zicht vreemd kan lijken, kunnen reviews een handig hulpmiddel bij App Store Optimalisatie zijn.

Reviews als basis voor nieuwe keywords

Organiseer al je reviews op basis van de rating die ze geven aan je app en welke gemeenschappelijke termen ze gebruiken. Zo leer je snel hoe gebruikers over je app praten en welke specifieke woorden ze daarvoor gebruiken. Op die manier genereer je ideeën voor nieuwe keywords.

Het verband tussen bugs, ratings en ranking

Zelfs al heb je je app goed getest, er zullen waarschijnlijk nog wel enkele bugs inzitten. Controleer je reviews regelmatig en zie of er reacties zijn die een bug melden. Door het probleem snel op te lossen, zorg je dat er niet te veel mensen te maken krijgen met de bug en dus een lage rating posten. Het zorgt er ook voor dat je klanten opnieuw tevreden zullen zijn. Tevreden klanten geven hoge ratings, en die zorgen er op hun beurt voor dat je app een hogere positie zal behalen in de ranking.

Steel van je concurrenten

Je eigen app optimaliseren kan je ook doen door je concurrenten in het oog te houden. Lees hun reviews en vind daarin keywords die jij kan gebruiken in je App Store Optimalisatie strategie. Controleer je eigen app voor bugs die je tegenkomt in de reviews van concurrenten en verwerk de wensen van hun gebruikers in je eigen app.

Een betere ASO dankzij screenshots

Screenshots spelen een belangrijke rol in het proces van App Store Optimalisatie. Ze zijn een goed middel om bezoekers van je pagina ervan te overtuigen om je app te downloaden. Uit je reviews kan je afleiden welke features het meest geapprecieerd worden door je gebruikers. Zet deze dan ook in de kijker met een aangepast screenshot.

 

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *