Telenet klanten zijn boos: ‘wij, vaste klanten, willen ook wel eens een cadeau’

De kracht van sociale media is weer maar eens bewezen. Een nieuwe actie van Telenet, waarbij nieuwe klanten een iPad mini cadeau krijgen, is bij bestaande klanten in het verkeerde keelgat geschoten. Telenet beloont nieuwe klanten volop, maar bestaande klanten laat het bedrijf al te vaak links liggen. De boze klanten verenigen zich op de Facebook pagina ‘Telenet. Wij, vaste klanten, willen ook wel eens een cadeau‘. De pagina wist op twee dagen tijd al meer dan 122.000 likes te verzamelen, en heeft daarmee ruim meer likes dan het aantal likes van de Facebook pagina van Telenet zelf. Telenet heeft al gereageerd op de kritiek.

telenet

Telenet klanten zijn boos

De actie voor nieuwe Telenet klanten is bij veel bestaande klanten duidelijk in het verkeerde keelgat geschoten. ‘Trouwe, vaste klanten krijgen alleen een maandelijkse factuur, meer niet‘, klinkt het op de Facebookpagina. Het is duidelijk dat heel wat klanten misnoegd zijn over de actie en de service van Telenet: de Facebook pagina heeft ondertussen heel wat likes, en het regent kritiek op Telenet op de pagina. Tal van mensen getuigen over slechte ervaringen met de telecom operator, en dat ondanks het feit dat ze al jarenlang klant zijn.

Telenet reageert: ‘dit was niet onze bedoeling’

Telenet kon de vele reacties op de jongste promotieactie niet negeren, en heeft dan ook officieel gereageerd op het protest via een blogpost:

“Het klopt dat wij acties uitwerken om nieuwe klanten aan te trekken. In onze bijzonder concurrentiële sector is het aantrekken van nieuwe klanten een voorwaarde om continue innovatie te kunnen garanderen en de beste producten en diensten te blijven aanbieden voor alle klanten. Net zoals in andere sectoren doen we dat met tijdelijke promoties. Net zoals u uw wagen misschien kocht aan een tijdelijk lagere prijs, uw woonkrediet onderhandelde tijdens een beurs of uw waspoeder kocht aan een tijdelijke promotie in de winkel om de hoek?”

Telenet benadrukt nog dat ze al veel doen voor bestaande klanten. Zo zou met Whoppa de internetsnelheid verdubbeld zijn, en tv-kijken is vandaag mogelijk op elk scherm via Yelo tv.

De vraag is natuurlijk in hoeverre dit voldoende is om de ontevreden klanten gunstig te stemmen. De reactie van Telenet lijkt eerder aan de flauwe kant, en de blogpost krijgt tal van negatieve reacties. Het lijkt er dus op dat dit verhaal nog een staartje zal krijgen.

Executive Summary

Telenet klanten zijn boos
De actie van Telenet, die nieuwe klanten beloont met een iPad, is bij bestaande klanten in het verkeerde keelgat geschoten.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *