Superbowl 2013: in het oog springende reclamespots

Iedereen zet zich schrap voor de Superbowl komend weekend. Maar reclame makers zwoegen al enkele weken om het perfecte reclamespotje in elkaar te steken. Tijdens de Superbowl wordt echt alles uit de kast gehaald. Het is dan ook het meest bekeken sportevent over de wereld met meer dan 110 miljoen kijkers. Zo’n reclamespot is dus niet goedkoop, maar dat het gezien wordt is wél verzekerd.

Line-up, de reclamespotjes voor dit jaar

Het meest besproken reclamespotje is momenteel dat van Volkswagen. In De Verenigde Staten is er enige commotie rond. Het spotje zou racistisch zijn omdat het, het stereotype van de zorgeloze Jamaicaan bevestigt. Ook het feit dat de werknemers te laat komen op het werk kan de Amerikanen niet bekoren. Oordeel zelf:

Hieronder nog enkele opvallende reclamefilmpjes van grote bedrijven tijdens de Superbowl:

Volkswagen

Pepsi

Budweiser

Coca-cola

Executive Summary

Superbowl 2013. Opnieuw een spannende finale, opnieuw verbluffende reclamespots. Het reclamespotje van Volkswagen is veelbesproken, het wordt door de Amerikanen racistisch bevonden.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *