Sociale Pepsi – Frisdrank en sociale media

Kan je je inbeelden dat je een vriend of vriendin een plezier doet om hen via sociale media van een gratis frisdrank te voorzien?

Dit is nu net wat Pepsi lanceert, een automaat waar je niet alleen je frisdrank kan kopen, maar ook kan schenken. Aan een vriend, vriendin, maar ook bedrijven en organisatoren kunnen er creatieve dingen mee, mits wat inbeeldingsvermogen.

Uiteraard zijn er al voor- en tegenstanders. Maar ik ben voor deze social vending machines ! Past trouwens prima in de “refresh your world” campagne van Pepsi.

Lijkt me echt wel te passen in een activatie- of ervaringscampagne. Het principe is:

  • je koopt een frisdrank
  • je spreekt een boodschap in
  • je krijgt een transactiecode
  • die je doorstuurt via sms, facebook, twitter, …

Je ‘vriend’ krijgt je boodschap dan te horen wanneer de cola wordt afgehaald. Kan je je inbeelden wat voor boodschappen er zo al gebruikt zullen worden??

  • Een huwelijksaanzoek?
  • “We zijn zwanger” en dan “echt!” of “grapje”
  • Proficiat, je hebt net een nieuwe wagen gewonnen
  • eindeloos dus…

Een geslaagde sociale media campagne van Pepsi als je het mij vraagt. Return on investment uit sociale media (social ROI)? Meer verkoop, leuk imago en interactie met fans en alle creatievelingen (crowdsourcing) kunnen verderbouwen op jou ‘platform’. Nice Nice Nice!

gelezen via: http://fd.nl/entrepreneur/marketing/2011/06/22/sociale-frisdrank?visited=true

PS: Uiteraard heeft concurrent Coca-Cola ook al een “social friendship vending machine

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *