Google richt zich met City Pages op de lokale scene

Na de mislukte overname van Groupon is Google op zoek naar nieuwe manieren om zijn stempel te drukken op de lokale scènes. Zo komt Google nu met City pages waarbij twee reeds bestaande diensten van Google elkaar ontmoeten, Google Places en Google Offers. Aanvullende op de City pagina’s zal een bijkomende description regel worden getoond waarin de meest gebruikte termen uit de reviews naar voren komen.

Google city pages

Voor de City pagina heeft Google al zijn data van Google Places in subdirectories gestoken per stad. Iedere stad zal een eigen pagina krijgen. Maar wat zou er dan te zien zijn op deze pagina’s:

  • Informatie over lokale ondernemingen. Deze informatie komt uit Google Places.
  • Er is ook een community pagina waar regio-specifieke aankondigen worden bekendgemaakt.
  • Lokale ondernemers krijgen de mogelijkheid om te adverteren voor hun onderneming op de pagina.
  • Er worden ook dagelijks aanbiedingen getoond via Google Offers die relevant  voor de betreffende stad.

Bijkomend wilt Google ook de description regel voor lokale ondernemingen uitbreiden waardoor die meer relevante en gebruiksvriendelijke informatie geeft dan de basis description. Deze description zal bestaan uit de meeste voorkomende termen uit de bestaande reviews, en is te zien onder de sterren-reviews.

Op dit moment zijn er enkel City pages beschikbaar voor vier Amerikaanse steden. Het is nog afwachten wanneer deze diensten ook beschikbaar zijn voor Europese steden.

Gelezen via: http://searchenginewatch.com/article/2079316/Google-Adds-City-Pages-Descriptive-Terms-in-Local

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *