Google koopt advertentie management platform Admeld voor $400 miljoen

Vorige week gemeld, nu is het bevestigd. Google koopt Admeld, een advertentie management platform voor grotere uitgevers (publishers), voor een slordige $400 miljoen. Hiermee onderstreept Google z’n geloof in de Display markt. (een geloof dat iets minder sterk bij ons aanwezig is).

Google koopt advertentie management platform Admeld

Sterkte van Admeld zijn onder meer de real-time analytics zijn en uiteraard het optimaliseren van de overblijvende, niet-verkochte advertentieruimtes (yield management). Vooral het real-time stuk lijkt me interessant voor Google nu real-time mobile advertising toch een stuk belangrijker gaat worden in de toekomst.

De globale display markt zou zo’n $700 miljard groot zijn, aldus Google, dat tevreden terugblikt op zijn aankoop van DoubleClick enkele jaren geleden.

Gelezen via: Google Buys Admeld: But Will Publishers Swoon? — InformationWeek.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *