Google Directory is niet meer

Google DirectoryVooruitgang gaat vaak ten koste van oude waarden. Bij Google is dit niet anders.  Zo werkt men bij Google naar betere services met een kleiner aantal producten. Het kind van de rekening hierbij is Google Directory.  Google Directory werd opgericht in 2000 om de concurrentie aan te gaan met Yahoo. Aan het begin van het nieuwe millennium bracht het Google project enkele zeer interessante vernieuwen met zich mee zoals het rangschikken van resultaten op basis van relevantie. Ondertussen zijn directories sites volledig achterhaald door de ‘zoek’-dominantie op het web. Tegenwoordig hebben directories enkel nog een waarde als plaats voor link juice.

Google Directory is slechts een van de Google producten die ophouden met bestaan. Zo worden ook verschillende API’s gestopt en ook producten als Google Axis, Google Health, Google Powermeter en Google Toolbar voor Firefox. Het werd hoog tijd dat Google zou snoeien in zijn grote hoeveelheid aan producten, want zelfs de grootste Google guru zag door de bomen het bos niet meer. Langzaamaan zullen steeds meerdere directory site stoppen. Het verdwijnen van de directories houdt in dat het minder makkelijk wordt om SEO te kopen zoals met links en andere ‘grey hat’-technieken. Dit maakt dat goede technische SEO know-how van groter belang zal worden.

 

Dit nieuwtje werd opgepikt via: http://searchenginewatch.com/article/2096661/Google-Directory-Has-Been-Shut-Down

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *