Facebook komt met nieuw veelbelovend advertentieformaat ‘Comment ads’

facebook-adsFacebook is een bedrijf dat gekend staat om z’n innovaties door het continu veranderende karakter van online adverteren, moest Facebook ook nu weer met iets nieuws op de proppen komen. ‘Comment ads’ is een uitvinding van een communicatiebureau dat deelnam aan een wedstrijd die Facebook uitschreef om adverteren op Facebook heruit te vinden.

Om bedrijven nieuwe en unieke manieren te geven om zichzelf te promoten naar de miljoenen gebruikers, innoveert Facebook regelmatig. In bepaalde gevallen schrijven ze dan een wedstrijd uit en doen ze dus aan crowdsourcing. Zo ook voor het nieuwe advertentieformaat, ‘comment ads’.

Comment ads verschijnen net als de gewone advertenties in de rechterkolom op de pagina. De naam zegt het eigenlijk zelf al; het concept is om een adverteerder een stelling te laten maken met daaronder een comment box. Via deze box kan de gebruiker dan reageren op de statement van de adverteerder. Vervolgens komt de advertentie met de comment ook op de walls van de vrienden van die persoon terecht doordat de advertentie toegevoegd wordt aan de nieuws feed van die persoon die in eerste plaats de stelling beantwoord heeft.

Op die manier krijgt de advertentie dus een prominentere plaats. Bovendien vermoeden we ook dat zulke advertenties anders ontvangen gaan worden dan de (standaard) advertenties aan de rechterzijde welke er nogal statisch, saai en onaantrekkelijk uitzien.

Wanneer die vrienden vervolgens besluiten om ook te reageren op de stelling, dan is het mogelijk dat de comment ad een nieuw leven krijgt en verandert naar een ‘Sponsored Story‘. ‘The neverending ad’ dus…

Comment_ads_sponsored_stories28 juni zouden de comment ads geïntroduceerd zijn maar tot hier toe heb ik er nog geen gezien. Jullie wel?

En wat vinden jullie van de comment ads? Denken jullie dat de verhoogde relevantie en het creatieve aspect van de ads voor succes zal zorgen? Of is dit één van de zovele ééndagsvliegen?

Gelezen via: Marketaire

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *