Een website maken: blik achter de schermen

Hoe maak je een website die ook nog eens succesvol is en dus veel geëngageerde bezoekers aantrekt? Wel, G. Rajendran leerde het gaandeweg toen hij een website startte om Tanjore schilderijen te verkopen, een Indische kunst. Uiteraard is dit een opsteker voor Google, die er nu dus ‘een soort van case’ van gemaakt heeft en deze promoot op haar GoogleIndia YouTubekanaal

Hoe hij zo succeswel werd? Wel, op een dag kwam hij op het idee om de Tanjore kunst nieuw leven in te blazen door Tanjore schilderijen te verkopen via het internet. Vervolgens googlede hij ‘how to make a website‘ waarna hij aan de slag ging met verschillende developers. Nadat z’n website online stond, merkte Rajendran dat het aantal bezoekers bedroevend laag was. Nogmaals aan het googlen geslaan en ‘how to get more customers‘ opgezocht. Uiteraard kwam hij dan terecht bij een advertentie van Google AdWords waarna hij z’n eigen advertentiecampagne startte gericht op Tanjore schilderijen en tempelkunst.

Zoals je in het filmpje ziet, beginnen de bezoekers vervolgens toe te stromen en zijn ze bovendien ook nog eens geëngageerd aangezien verschillende de website een +1 geven.

Een mooie case van Google (Chrome), aangezien het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, die (kleine) adverteerders warm moet maken voor het internet en de advertentiemogelijkheden: “The web is what you make of it”.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *