Zoekmachine advertenties (SEA)

Google Adwords Certified Professionals targetten beter

Elke dag gaan miljoenen mensen op zoek naar diensten, producten, informatie en ontspanning via zoekmachines zoals Google, Yahoo! en Bing. Als ze een zoekterm intypen in de zoekbalk verschijnen er zoekresultaten die gerelateerd zijn aan hun zoekopdracht, met de meest relevante bovenaan.

Wat is SEA?

Naast de organische resultaten verschijnen in Google ook de zogenaamde gesponsorde koppelingen die u rechts en bovenaan ziet wanneer u een zoekterm intikt. Als u voor Search Engine Advertising (SEA) kiest, komt u daar ook tussen te staan. U kiest zelf de zoektermen en betaalt alleen als iemand op uw advertentie klikt en dus op uw website terechtkomt.

SEA techniek

Bij SEA draait het allemaal om doelgerichte campagnes. Stelt u zich eens voor dat u potentiële klanten bereikt, precies op het moment dat ze op zoek zijn naar uw dienst of product. Onmogelijk, denkt u? Dankzij zoekmachine advertenties kan het wél! Met een online advertentiecampagne gaat u uiterst doelgericht te werk met advertenties op maat van de gebruiker.

SEA copywriting

Uw advertentieteksten moeten niet alleen pakkend geschreven zijn, ze moeten aan specifieke eisen voldoen. Onze ervaren SEA copywriters kennen de knepen van het vak en zorgen voor een hoge doorklikratio en dito ROI.

De voordelen van SEA?

Wilt u op een snelle en efficiënte manier meer bezoekers naar uw website brengen? Bent u op zoek naar nieuwe klanten? Met SEA spreekt u uw online doelpubliek aan en bereikt u onmiddellijk resultaat. Bovendien worden uw campagnes op de voet gevolgd en bijgestuurd waar nodig.

Real-time aanpassingen

Snel resultaten boeken is een van de troeven van SEA. De voordelen van een pay-per-click campagne zijn dan ook talrijk. U kan adverteren voor een onbeperkt aantal zoektermen. U kan zelf het bereik bepalen van uw advertenties: demografisch & geografisch, adverteren op partnersites of enkel op de zoekmachines,… De resultaten zijn traceerbaar per advertentie en per zoekterm, maar ook per productgroep, per land,… En last but not least: u kan real-time aanpassingen doorvoeren.

Hoe pakken we SEA aan?

SEA project management

Onze SEA professionals begeleiden u doorheen het volledige project. Samen met u bepalen we de strategie, stellen campagnes en advertentiegroepen op, voeren een zoekwoordenonderzoek uit en zetten uw maandelijks budget optimaal in. We bepalen doelen waarmee uw inspanningen in conversies worden vertaald: concrete resultaten zoals bestellingen, offerteaanvragen, inschrijvingen,… Verder blijft u dankzij een uitgebreide rapportage en een online reporting systeem voortdurend op de hoogte van de behaalde resultaten.

SEA consultancy

Wanneer u uw SEA project niet volledig wilt uitbesteden of uw bedrijf zelf iemand in dienst heeft die verantwoordelijk is voor de SEA campagnes, kan u kiezen voor SEA consultancy. Daarbij gaan wij steeds van start met een uitgebreide SEA audit. Tijdens deze audit worden uw campagnes geanalyseerd en worden de SEA actiepunten bepaald. De aanpassingen voert u zelf uit, terwijl u begeleid wordt door onze consultants.