Search engine marketing: mensen boven robots

Search engine optimalisation
Search engine advertising

SEO

Dankzij Google en co hoef je je niet meer suf te zoeken naar een publiek voor jouw merk. Je website moet gewoon makkelijk vindbaar zijn. Met de juiste SEO-technieken verschijnt jouw product of dienst bovenaan de organische Google-zoekresultaten wanneer je doelgroep jou het meeste nodig heeft. Van een SEO-audit tot on-page optimization, onze experts halen alles uit de kast om jouw website de ranking te geven die ze verdient.

Het uitgangspunt van search engine optimization? Dat is niet robots tevredenstellen, maar de intenties van je doelpubliek begrijpen en er gepast op inspelen. Is jouw doelgroep alleen op zoek naar meer informatie? Of is ze bijna klaar voor een aankoop? Dankzij technische SEO-ingrepen en aangepaste SEO-content bereik je je publiek op elk moment in de funnel.

Go, go, SEO! 
of download ons SEO e-book

SEA

Wie écht hoog mikt, kan ook adverteren op Google. Met search engine advertising geven we jouw website een prominente plaats, boven de andere zoekresultaten. Je hebt zelf in de hand op welke zoekwoorden je adverteert, hoe de advertentie eruitziet en wie ze te zien krijgt. Oh, en je betaalt alleen in functie van de behaalde clicks, views of conversies. Toch nog iets aanpassen aan je campagne? Geen probleem: SEA laat toe wanneer je maar wil je budget, instellingen of doelpubliek bij te sturen.

verschil tussen SEO en SEA

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Goeie vraag! Het belangrijkste verschil tussen SEO en SEA is dat SEO je gratis zoekverkeer oplevert, terwijl je voor al het verkeer dat via SEA binnenkomt moet betalen. Zoekmachineoptimalisatie of search engine optimisation (SEO dus) vergroot namelijk je zichtbaarheid in de lijst van organische zoekresultaten, terwijl SEA draait rond online adverteren.