All posts in Zoekmachines

Hogere CTR op het eerste zoekresultaat in Google?

Uit onderzoek blijkt dat de organische CTR (of doorklikratio) hoger ligt voor zoekresultaten die zich op de eerste pagina in Google bevinden. Bovendien heeft positie 1 in een zoekmachine meer kans om aangeklikt te worden dan positie 2. Ook voor branded zoektermen en zoektermen met een intentie ligt de doorklikratio hoger. SEO wordt dus beloond!

Online adverteren in de lift: budgetten stijgen jaar op jaar met 7%

Online adverteren zit in de lift: de investering in online pay-per-click zoekadvertenties wereldwijd steeg met 13 procent in het laatste kwartaal van 2013 ten opzichte van het kwartaal daarvoor. Jaar op jaar gaat het om een stijging van 7 procent. De toekomst van online zoekadvertenties ziet er dan ook erg rooskleurig uit: daar waar traditionele reclame steeds minder aandacht krijgt, blijft het vertrouwen van de consument in online advertenties erg groot. De recente ontwikkelingen binnen Google Adwords zullen dat vertrouwen alleen maar versterken.

Vier tips om je lokale SEO-succes te verbeteren

Wie het potentieel van zijn website optimaal wil benutten, gaat maar beter niet voorbij aan lokale zoekmachine optimalisatie. Ook in 2014 blijft lokale SEO aan belang winnen. Hier alvast vier tips om je lokale SEO-strategie helemaal op punt te zetten.

Google Hummingbird: drie sleutels tot succes!

Bij elke update van het Google-algoritme is de doelstelling dezelfde: de Google-gebruiker de meest relevante en nuttige zoekresultaten bezorgen. Bij Google Hummingbird, de update die ruim drie maanden geleden gelanceerd werd, is dat niet anders. Maar terwijl de Panda- en…