Youtube Slam: Moge de beste winnen!

Juist voor de jaarwisseling maakt Google zijn nieuwste Youtube feature bekend: Youtube Slam.  Met Youtube Slam wilt Google de internetgebruiker activeren om mee te werken aan het volgende viral video hit. Dus als je thuis zit tussen de feestdagen en je weet even niet wat doen. Ga dan op zoek naar de nieuwe Youtube hit.

De gedachtegang achter Youtube Slam is tweeledig. Enerzijds wil Google de gebruiker video content tonen waar hij normaal niet op uit komt bij het surfen. Anderzijds ziet Google hierin ook het ideale platform om nieuw talent te ontdekken.

Youtube Slam: Let the battle begin

Bij Youtube Slam gaan iedere week een groep geselecteerde video één-tegen-één battlen om het meeste stemmen. De video’s nemen het op in Slams binnen hun eigen categorie. Zo zijn er vijf categorieën: Comedy, Music, Bizarre, Cute en Dance. Het zijn in deze één tegen één gevechten dat wij als bezoeker kunnen stemmen op onze persoonlijke favoriet. De video met de meeste stemmen krijgt een plaatsje op het “Top videos” Leaderboard.

Voorbeeld van een Cute Slam:

Voorbeeld van de Top videos:

En voor ons stemmers valt er ook nog wat te verdienen. Zo kun je punten verdienen bij iedere stem voor een video die bij het grote publiek ook het populairst is. De vraag die ik me stel is: “Wat kun je met deze punten?”. Daar hebben we helaas nog geen antwoord op.

Men kan bij Youtube Slam al een zekere opportuniteit zien voor bedrijven. Zo zouden bedrijven werk kunnen maken van sterke videocontent om zo te kunnen scoren bij de top video’s. Dan hebben we weer een platform erbij waar we een toppositie nastreven.

Met Youtube Slam kun je deel uitmaken van de volgende viral video hit. Maar zie je jezelf al tijd vrijmaken voor deze nieuwigheid? Zou je enkel hiervoor naar Youtube surfen of zie je eerder als een leuke bijkomstigheid? Laat het ons weten!

Executive Summary

Wat? Google maakt Youtube Slam bekend.
Dus? Stem mee op de volgende Youtube hit.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *