Yahoo! ontwikkelt meer intelligente & content-rijke ‘Search Assist’

Yahoo!_LogoBij Yahoo! weten ze, naar eigen zeggen, dat search draait om het snel gedaan krijgen van dingen. Of je nu naar de uitslag van de laatste voetbalmatch aan het zoeken bent, je favoriete tv-show of activiteiten  voor het komende weekend … Je zou in staat moeten zijn de antwoorden op je vragen te vinden met weinig of geen moeite. Om die reden test Yahoo! een bèta-versie van een meer intelligente en content-rijke Search Assist.

De Search Assist, een technologie die ontwikkeld werd door Yahoo!, wordt momenteel getest door een beperkte groep gebruikers. De screenshots hieronder geven een idee van hoe de Search Assist en de nieuwe zoekresultaten er uitzien:

Yahoo_Search_Assist_screenshot

Yahoo_Search_Assist_Screenshot

Yahoo_Search_Assistant_Screenshot

De nieuwe ‘rijke’ Yahoo! Search Assist bèta toont antwoorden of directe links naar antwoorden terwijl je typt (een beetje als Google Instant) en besteedt aandacht aan jouw als gebruiker. Het zal je een ‘instant antwoord’ geven voor de meeste van je zoekopdrachten, of een nuttige set van de meest gekozen resultaten voor je topic, alles binnenin het Search Assist venster. Deze nieuwe zoekinnovatie zal de manier waarop gebruikers informatie consumeren, veranderen waardoor het een gemakkelijke, aangename en snelle ervaring wordt.

Dit is slechts de eerste stap in het herdefiniëren van hoe search gebruikt wordt. Met deze initiële test, brengt Yahoo! ‘rijke’ antwoorden aan de oppervlakte voor sportspelers en –teams, nieuws, tv-shows en trending zoekopdrachten. De dekking van de Search Assist zal weldra uitgebreid worden en beschikbaar worden voor alle gebruikers in de komende maanden.

Yahoo! heeft dus goed geleerd uit de lessen van Google Instant en gebruikt nu een gelijkaardige technologie die hen (hopelijk) meer trafiek zal opleveren zodat ze meer marktaandeel kunnen opeisen. Ze gaan wel iets verder in de technologie door de meest geschikte antwoorden meteen in het Search Assist venster te tonen. Dit zou een voordeel kunnen zijn op de Instant-technologie van Google aangezien gebruikers een fractie sneller het geschikte resultaat zullen vinden. Time is money!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *