Verlies geen trafiek en zet je Yahoo-account nu om naar een adCenter-account

Microsoft_Advertising_AdcenterDe overgang voor Yahoo! zoekmachine adverteerders naar het Microsoft adCenter platform zit eraan te komen. Om gebruikers voor te bereiden, stelde het Yahoo!-team enkele stappen op die genomen moeten worden zodat de overgang zo vlot mogelijk gemaakt kan worden.

Zorg er voor dat je adCenter-account op punt staat

  • Meer dan 30% van de zoektrafiek van Yahoo! is al verplaatst naar adCenter. Tegen het einde van de week zou dit 50 à 60% moeten zijn. Zorg er dus voor dat je een actieve adCenter-account hebt zodat je geen waardevolle trafiek misloopt.
  • Zorg er tegen 25 oktober voor dat al je adCenter-account voorzien is van het nodige budget om de mogelijke trafiek te dekken van zowel Yahoo! Search als van Bing.
  • Als je niet zeker weet hoeveel budget je nodig zal hebben, bekijk dan al je uitgaven van zoekmachine marketing gespreid over alle zoekmachines en overweeg om een derde van dat budget te spenderen aan adCenter. Aangezien Microsoft en Yahoo!-sites samen 33,8% van alle zoekopdrachten verwerken, zal een derde van je volledig zoekmachine marketing budget een goede schatting zijn van het benodigde budget.
  • Controleer regelmatig je biedingen op adCenter want de transitie van Yahoo!-adverteerders zou kunnen zorgen voor veranderingen van de initiële prijsstelling. Met je ROI in het achterhoofd moet je bereid zijn om biedingen aan te passen of om incrementele biedingen in te stellen in geval van beïnvloeding van de positie van je advertentie door verhoogde concurrentie.
  • Maak gebruik van de voordelen van adCenter (vergrootte zoeknetwerk distributie en website exclusie features) om je ROI te beheren op netwerktrafiek van partners.

AdCenter ondersteuning

Binnenkort zullen Yahoo!-adverteerders dus één handige account kunnen gebruiken die hen in staat stelt mogelijke klanten te bereiken op zowel Yahoo! Search als op Bing. Let wel: voor zover dat Bing vandaag dezelfde targetting toelaat als Yahoo. Landentargetting zeker in Europa is nog niet volledig uitgerold.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *