CEO Yahoo legt positieve Q3-cijfers voor maar heeft nog veel werk

Carol_Bartz_Yahoo!Yahoo! heeft zijn Q3-cijfers bekend gemaakt en hoewel de cijfers in het niets verdwijnen tegenover die van Google, doet het bedrijf al het mogelijke om positieve vooruitzichten te kunnen bieden.

De inkomsten van Yahoo! stegen in het derde kwartaal met 2% naar $1,6 miljard vergeleken met het derde kwartaal vorig jaar. De winst steeg daarentegen wel aanzienlijk, met 107%, naar $189 miljoen.  De stijging komt er dankzij de inspanningen van CEO Carol Bartz om het bedrijf terug op het goede spoor te krijgen.

In de persmededeling over de kwartaalcijfers meldde ze dat display advertising tot nu toe gestegen is met 18%. Bovendien worden producten sneller uitgerold dankzij de modernisatie van het onderliggende platform. Ook de implementatie van de zoekalliantie draagt bij tot het success. Non-core assets werden verkocht en er werden strategische acquisities gedaan zoals die van Associated Content en Citizen Sports. Ten slotte werden er ook nog key partnerships opgezet met Facebook, Twitter en Zynga om de gebruikerservaring van Yahoo! te verbeteren voor haar 600 miljoen gebruikers. Al deze stappen dragen volgens Bartz bij in een lange termijn strategie van Yahoo! om de winstgevendheid van het bedrijf te vergroten en de inkomstengroei te kunnen behouden.

Het bedrijf doet er trouwens ook alles aan om aan te geven dat hun aandelen ondergewaardeerd worden. Het bedrijf heeft immers al meer dan 7% van haar eigen bedrijfsaandelen teruggekocht. Uiteraard wordt de waarde van het bedrijf momenteel betwist door de rumoeren van een mogelijke overname door AOL en private equity-firms.

De CEO en het team van executives stellen alles in het werk om het bedrijf terug winstgevend te maken en dat zo te houden. De gebeurde acquisities en aangepaste strategie versterken de positie van het bedrijf op de zoekmarkt. Uiteraard moet er nog een lange weg afgelegd worden om terug een sterke speler te worden en te kunnen concurreren met Google. Met obstakels als een mogelijke overname door AOL, gaat Yahoo! een spannende maar vrij onzekere toekomst tegemoet.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *