Hoe je ‘over ons-pagina’ optimaliseren?

over-ons-pagina optimaliseren

Wie is dit bedrijf? Wat doet het bedrijf? Welke producten biedt het bedrijf aan? Het zijn allemaal vragen die potentiële klanten zich stellen wanneer ze op je website terechtkomen. Daarom moet je ‘over ons-pagina’ mensen overtuigen om voor jou te kiezen. Deze tips helpen je om de ‘over ons-pagina’ te optimaliseren.

Wat is de meerwaarde voor je lezers?

De ‘over ons-pagina’ is vaak een veel bezochte pagina op je website. Gebruik de kracht van deze pagina dan ook optimaal! Overtuig mensen dat ze met jouw bedrijf moeten samenwerken. De ‘over ons-pagina’ moet relevante informatie bieden en mensen aanzetten om een product of service bij jou aan te vragen. Geef voldoende informatie over je bedrijf, maar overdrijf ook niet met superlatieven. Betrek je bezoekers en probeer hun vertrouwen te winnen. Enkel zo kan je een waardevolle relatie met hen opbouwen.

Een overtuigende start

Start met een krachtige openingszin. Op die manier trek je onmiddellijk de aandacht en is er meer kans dat bezoekers je tekst volledig lezen. Een goed geschreven tekst zet je bezoekers aan om meer over jou te weten te komen. Laat in de eerste paragraaf al zien dat je weet waarom mensen je site bezoeken. Beschrijf bijvoorbeeld een mogelijke situatie, vertel een verhaal of schets probleemsituaties waar bezoekers een oplossing voor zoeken.

Speel in op hun gevoelens

In de tweede paragraaf beslissen mensen of ze geïnteresseerd zijn of niet. Breng in deze alinea emoties teweeg. Geef hen het gevoel dat je hen begrijpt en laat hen weten wat je voor hen kan betekenen. Empathie is hier het codewoord.

Geef je lezers het gevoel dat je hen begrijpt en laat hen weten wat je voor hen kan betekenen.

Click to tweet!

De mening van anderen telt

Schrijven veel consumenten positieve zaken over je bedrijf? Dat stelt je onderneming onmiddellijk in een goed daglicht. Maak hier dan ook gebruik van en zet deze reviews in de kijker. Plaats enkele citaten van tevreden klanten of testimonials op je pagina. Overdrijf hier niet in en zorg ervoor dat het authentieke citaten zijn, indien niet val je door de mand en is het vertrouwen bij de consument geschonden.

Maak je pagina persoonlijk

Zorg ervoor dat je pagina anders is dan die van de concurrentie. Zo val je op en zijn bezoekers meer geneigd om met jou in zee te gaan. Beschrijf daarom de missie van je bedrijf en vertel over de achtergrond van het bedrijf. Hoe is het bedrijf gestart? Hoe lang bestaat je onderneming al? Het geeft een indicatie van de betrouwbaarheid van je bedrijf. Plaats ook enkele foto’s online zodat bezoekers onmiddellijk een beeld voor ogen hebben. Op die manier leren ze de personen achter het bedrijf beter kennen en creëer je opnieuw een vertrouwensband.

Humor is natuurlijk toegestaan, maar overdrijf hier niet mee. Het kan er ook voor zorgen dat bezoekers afhaken als het overmatig wordt gebruikt. Veel hangt af van de sector waarin je opereert.

Vraag om contact te houden

Nu dat je bezoekers je onderneming beter hebben leren kennen, is het tijd om ze te overtuigen om actie te ondernemen. Plaats verschillende call-to-actions, zodat potentiële consumenten geneigd zijn om je productpagina’s te bekijken en over te gaan tot een conversie. Maar ook een call-to-action knop om in te schrijven op de nieuwsbrief ontbreekt best niet. Zo overtuig je bezoekers om contact te houden en op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes.

Executive Summary

De ‘over ons-pagina’ is een veel bezochte pagina op je website. Deze pagina moet je bezoekers en potentiële klanten dan ook overtuigen om met jouw bedrijf in zee te gaan. Schrijf je pagina daarom niet volledig over jezelf, maar betrek ook je lezers in het verhaal.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *