‘Social media maken bedrijven kwetsbaar in crisis’

Volgens de Crisis Preparedness Studie van Burson-Marsteller en Pen Schoen Berland denken bedrijven dat nieuwe media het moeilijker maken om crisis te managen. Een grote meerderheid van de bedrijven (81 procent) denkt wel dat sociale media steeds meer een rol zullen spelen in het reputatiemanagement. Bijna de helft (43 procent) getuigde dat het moeilijk was om effectief te regaeren op het net tijdens crises. Bovendien vindt 65 procent dat het moeilijk is om de opinie van lezers online te beïnvloeden.

Daarentegen meent men wel dat sociale media in the end zullen meehelpen aan het herstel van een crisis!

Gelezen via:  http://www.communicatieonline.nl/nieuws/bericht/social-media-vergroten-kwetsbaarheid-van-bedrijven-voor-een-crisis/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Bekijk de studie op: http://burson-marsteller.eu/innovation-insights/crisis-preparation/

1 Comment

  1. Arjen

    9 months ago

    Sociale media gaan zeker een rol spelen in reputatiemanagement. Maar dit is zowel in positieve als in negatieve zin. Het kan je breken, maar ook helpen om dubbel zo hard terug te komen.

    Als mensen via social media de vuile was buitenhangen dan heeft dat natuurlijk niet alleen gevolgen voor het bedrijf in crisis maar ook voor de reputatie van de medewerker zelf.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *