Social media impakteert de BBC redactie op 3 fronten

Dat redacties gedoemd waren om te veranderen is voor de meesten onder ons wel duidelijk. Dat het eerder een opportunitieit is dan een bedreiging is niet iedereens mening.
Desalniettemin zie je vele redacties diep in sociale media duiken. Zoöok de BBC.

Ondanks dat het aantal volgers op twitter zeer sterke groeicijfers tonen (nog steeds!) zit het er niet aan te komen dat het qua bereik afgezet tov tv en de site zelf deze laasten zou gaan verdringen. Eerder bescheiden dus. Maar sociale media gaat niet alleen om aantallen (TV daarentegen wel) en ook dat hebben ze bij BBC begrepen.

Voor de BBC is sociale media op 3 fronten belangrijk:

  • als nieuwskanaal (de mensheid is sneller dan de journalisten)
  • als interactief platform: om in discussie te treden dus
  • en als distributiekanaal van de gecreëerde content
Executive Summary

Wat? Nieuwsredacties hebben sociale media moeten omarmen…
Ja, en? BBC zet sociale media in op verschillende fronten, maar focust nog wat te veel op de cijfers, mijn idee.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *