Peugeot Panama’s Pinterest-campagne

Social media platform PinterestOndanks dat Pinterest nog in zijn kinderschoenen staat wat betreft een definitieve wereldwijde doorbraak, werd het jongste sociale netwerk recentelijk al ingezet als promotiekanaal. Op het eerste zicht misschien uit een min of meer onverwachte hoek… Hier is de allereerste Pinterest-campagne van de hand van Peugeot Panama.

Pinterest Puzzle Contest

Pinterest inzetbaar als marketingmedium? Peugeot Panama denkt alvast van wel! Een van Pinterest’s pluspunten zijn ongetwijfeld de uitgebreide mogelijkheden om te spelen met visueel materiaal. En de Panamezen van Peugeot weten dit op een originale manier in te zetten! Ze lanceerden de allereerste Pinterest Puzzle Contest. Op de Pinterest-pagina van Peugeot Panama waren incomplete ‘puzzels’ te vinden, m.a.w. pinboards met delen van automodellen.

3, 2, 1… Pinnen!

Deelnemers die erin slagen om een der puzzels te vervolledigen, winnen een prijs. Missende puzzelstukjes zijn bijvoorbeeld te vinden op Peugeot Panama’s Facebook-pagina, of op hun website. Het is de bedoeling dat deelnemers een pinboard voor de wedstrijd aanmaken, dit vervolledigen met alle afzonderlijke afbeeldingen en dit delen met Peugeot Panama, wanneer ze denken de puzzel te hebben vervolledigd…

Leuk idee, lijkt me. Geen ingewikkelde spelregels of dure ontwikkelingskosten… Gewoon pinnen maar!

Peugeot Pinterest puzzle contest

 

Executive Summary

Wat? Peugeot Panama lanceert haar eerste Pinterest-campagne
En? Deelnemers kunnen winnen door te pinnen!

1 Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *