Experimenteert Google zonder toestemming met advertenties?

De e-marketeers onder ons die werken met Google Adwords hebben het misschien al op gemerkt maar ze zijn bij Google aan het experimenteren. Zo merkte een lezeres van SearchEngineland op dat Google haar advertenties anders weergaf dan in haar Adwords account was goedgekeurd. Zo zou Google experimenteren met hoofdletters in de advertenties om de CTR te verbeteren. Woorden die met hoofdletters waren goedgekeurd in Adwords werden getoond zonder hoofdletters. Maar andere woorden die met hoofdletter werden geschreven werden behouden in de getoonde advertentie. Een voorbeeld hiervan kan u hieronder zien op de afbeelding.

Google adwords experimenteert met hoofdletters

Bij Google zijn ze nooit geweldig gek geweest van hoofdletters in advertenties. Maar of dit ongevraagd experimenteren daar iets mee te maken heeft kan moeilijk gezegd worden. Het is inderdaad mogelijk dat Google uit zijn eigen experimenteert met advertenties, maar wat zijn de criteria? En wie wordt geholpen en wie niet. Als er nu met zekerheid kan gezegd worden dat CTR verbetert maar dat lijkt me zeer sterk. Ik ben in ieder geval niet op gezet met Google die mijn advertenties aan past. Hoe zou u zich voelen?

Dit werd opgepikt via: http://searchengineland.com/google-apparently-experiments-with-capitalization-changes-in-adwords-88480?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=feed-main

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *