Banner advertenties waarop je moet klikken

Het is algemeen bekend dat banner advertenties niet de meest geklikte vorm van online adverteren. Zo is de click-trough rate van een banner ad 1 op 1000 vertoningen. Dat is zeer laag en zelfs deprimerend voor online adverteerders. Maar er zijn nog genoeg adverteerders die tegen alle kansen in gaan en genoeg mogelijkheden zien in banner advertenties.

Succesvolle banner advertenties

Zoals hieronder is te zien, kan men het ontwikkelen van banner ads zien als als een ware kunst. De meest succesvolle banner advertenties zijn degene die een interactie uitlokken van de surfer. Maar ook goed geanimeerde banners kunnen de aandacht trekken van potentiële klikkers.

Bij Mashable heeft men een top 10 opgesteld van zeer sterke banners die gewoon vragen voor een klik. We hebben hieronder de 3 sterke vorbeelden eruit gekozen maar we raden je zeker eens aan een kijkje te nemen naar de gehele top 10.

Stride Casestudy:

Ikea Banner builder ad:

Apple ad (Apple vs. PC):

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *