Twittertool brengt Belg Davy Kestens reeds miljoen dollar op

Davy Kestens, een 23- jarige Belg verdiende reeds meer dan een miljoen dollar met zijn internetbedrijfje dat gevestigd is in Silicon Valley in de Verenigde Staten. Hoe hij zo jong al zoveel winst kon maken? Hij ontwikkelde TwitSpark, een tool waarmee bedrijven een overzicht krijgen over alle twittercommunicatie die rond hen draait.

Davy Kestens

Wat is TwitSpark en hoe werkt het?

Voor grote bedrijven met een sterke merknaam of bedrijven die inspelen op sociale media, kan het weleens moeilijk worden om alle tweets in het oog te houden die hun merk vermelden. Davy Kestens ontwikkelde daarom ‘TwitSpark’.


TwitSpark is een nieuwe CRM tool die bedrijven de mogelijkheid geeft om na te gaan in welke twitterconversaties ze genoemd werden. Zo kunnen bedrijven snel en gemakkelijk inspelen op de behoeften van hun klanten en antwoorden op al hun vragen. Om dat te realiseren maakt TwitSpark gebruik van het zogenaamde ‘ticketingsysteem’: inkomende vermeldingen worden in een rij geplaatst, zoals dat ook bij e-mails en telefoonverkeer in callcenters het geval is.
TwitSpark

Daarna worden de tweets gegroepeerd, getagd en doorgegeven aan de juiste mensen. Op die manier krijgen bedrijven een gebundeld en gecategoriseerd overzicht van alle tweets waarin ze vermeld werden. Bovendien is het mogelijk om een auto-reply te sturen en tweets op te volgen en te forwarden.

Geïnspireerd door GhostBloggers

Vanwaar het TwitSpark idee? Kestens vertelt dat hij de inspiratie haalde uit Ghostbloggers‘, een plaats waar bloggers inhoud voor hun blog op de kop kunnen tikken. Kestens wou opvolgen wat men op Twitter zoal over Ghostblogger te vertellen had. Hij vond echter geen goede tool die hem daarbij kon helpen. Daarom knutselde hij zelf een tool in elkaar en TwitSpark was geboren.

Natuurlijk moest Kestens eerst op zoek naar investeerders om zijn bedrijf op te richten. Hij wist daarbij enkele belangrijke investeerders te strikken zoals Electronic Arts, Netlog, PayPal, Napster en Facebook.

De grote doorbraak van TwitSpark kwam er met de reclamecampagne voor Volkswagen die door DDB Brussel ontwikkeld werd. Sindsdien heeft Kestens’ bedrijf de interesse van multinationals, internetbedrijven, banken, enzovoort.

Wat biedt de toekomst?

Kestens wilt met de eerste grote opbrengst in de eerste plaats zijn product verder uitbouwen en beter personeel aanwerven. Hij zou zich ook permanent in San Fransisco willen vestigen. Wat de toekomst verder voor TwitSpark te bieden heeft weet uiteraard niemand, hoewel het potentieel natuurlijk erg groot is.

Executive Summary

Wat? Jonge Belg Davy Kestens maakt grote winst met eigen internetbedrijf
En? Ontdek TwitSpark, een handige CRM tool om twittercommunicatie gemakkelijk op te volgen

Geef je mening




Geef je mening

Your email address will not be published. Required fields are marked *