Twitter-strategieën die je maar best vermijdt

twitter strategie

twitter marketingOm Twitter kan je al lang niet meer heen. Het berichtenplatform heeft 200 miljoen actieve gebruikers die dagelijks 500 miljoen tweets de wereld insturen en is daarmee één van de populairste sociale netwerken ter wereld. Met haar wereldwijde populariteit en toegankelijkheid leent Twitter zich er dan ook perfect toe om je bedrijf of merk te promoten, service te bieden aan klanten en te communiceren met stakeholders. Wat werkt voor het ene bedrijf, werkt echter niet noodzakelijkerwijs voor het andere. Je Twitter-strategie hangt dan ook af van je bedrijfsdoelstellingen en –verwachtingen. Toch zijn er enkele praktijken die iedereen best vermijdt op Twitter.

Twitter-volgers kopen is not done

Het is misschien aanlokkelijk om je Twitter-reputatie op te schroeven met een paar extra volgers, maar koop onder geen beding volgers aan! Fake volgers helpen je namelijk niets vooruit. Meer nog: het is tegen de gebruiksvoorschriften van Twitter en het haalt je geloofwaardigheid net naar beneden. Twitter draait om het delen van content en ideeën met (potentiële) klanten en het opbouwen van een community. Echt engagement is veel waardevoller dan indrukwekkende volgersaantallen.

#Gebruik #niet #teveel #hashtags

Overmatig hashtags gebruiken doe je beter niet. Beperkt je tot één of twee hashtags per tweet en zorg dat ze relevant zijn. Hashtags zijn de perfecte manier om meer volgers te krijgen of interacties te stimuleren, maar teveel is gewoon teveel. Meer nog: te veel hashtags gebruiken komt wanhopig en schreeuwerig over en bemoeilijkt de leesbaarheid van je tweets. Houd je hashtaggebruik dus binnen de perken.

Geautomatiseerde direct messages? Niet doen

Onderzoek heeft aangetoond dat Twitter-gebruikers walgen van geautomatiseerde direct messages. Niet doen dus. Ze ondermijnen immers waar Twitter voor staat: het is een onpersoonlijke en saaie manier waar Twitter-gebruikers geen boodschap aan helpen. Het persoonlijke één-op-één aspect is net de grote kracht van het platform.

Eerst luisteren en dan praten

Bestook je volgers niet met pusherige tweets over je producten en diensten. Promotie is een belangrijk onderdeel van je Twitter-strategie, maar het mag niet de kern zijn. Het is vooral belangrijk dat je luistert naar de gesprekken die klanten voeren en daar dan waarde aan toevoegt. Zo maak je een verschil in de leefwereld van je doelpubliek. Enkel praten werkt niet op Twitter!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *