Twitter gebruiken in a ‘Smart’ way

Twitter is niet altijd het meest flexibele medium gebleken op het gebied van adverteren. De limiet van 140 karakters is voor veel adverteerders een te hoge (of lage) drempel. Maar toch kan je met Twitter heel wat innovatieve dingen doen.

Ga bijvoorbeeld eens naar de officiële Twitter-pagina van Smart Argentinië. Op het eerste zicht lijkt het alsof een 5-jarige zich volledig mocht uitleven op het keyboard. Maar veel wordt duidelijk wanneer je de J-toets van het keyboard ingedrukt houdt. Net zoals bij de technieken van een oude tekenfilm krijg je ook nu een kleine zwart-wit cartoon te zien, waarin een Smart auto door een landschap rijdt, volledig ingericht met bomen en huizen. De auto passeert zelfs enkele andere auto’s en bussen.

Niet alleen is de advertentie, want dat is het uiteindelijk zo blijkt op het einde, mooi gemaakt. De makers spendeerden maar liefst 3 dagen om 455 tweets te posten. Maar ook komt de boodschap van de campagne duidelijk over. De Smart rijdt de auto’s en bussen in de stad voorbij en parkeert makkelijk. De voordelen van een Smart komen hiermee duidelijk naar voor. En bovendien is deze hele campagne gratis.

Indien je de advertentie wil zien, moet je wel over een recente browser beschikken. Tijdens het scrollen durft het beeld wel eens haperen, waardoor het effect verloren gaat. Indien het beeld hapert, geen nood! De advertentie werd ook op Youtube geplaatst. Enjoy!

 

Executive Summary

Wat? Twitter is niet altijd het meest flexibele medium voor adverteerders.
Maar? Smart is er in geslaagd om met een leuke campagne Twitter te gebruiken op een innovatieve manier.

1 Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *