Tip voor startende ondernemers: maak gebruik van Vine!

In januari lanceerde Twitter zijn videodienst, Vine. Al snel kreeg deze videodienst veel aanhangers en werden er drie weken na de lancering al 100.000 video’s op Vine gepost.Tips voor startende ondernemers - maak gebruik van Vine Ook kleine bedrijven en starters experimenteren reeds volop met deze mobile videodienst en creëren en delen tal van leuke 6 seconden durende video’s voor hun social media fans en hun groeiend aantal Vine leden. Ontdek hoe je als startende ondernemer slim gebruik kan maken van Vine!

Hou je doelgroep op de hoogte

Vine video’s zijn de ideale manier om je doelgroep snel en eenvoudig op de hoogte te brengen van wat er gaande is binnen je bedrijf. Heb je een nieuwe app ontwikkeld, zijn er promoties op komst, wordt er een nieuw product gelanceerd, organiseer je een event, etc., laat dat dan weten via een leuk Vine filmpje!

Product demonstraties

Vine wordt vandaag het meest gebruikt door bedrijven om te laten zien hoe hun producten of diensten werken. Dat komt omdat video het medium bij uitstek is om mensen te tonen hoe handig een bepaald product of dienst is. Dankzij deze video’s kan je early adopters en mensen die bedrijven niet actief volgen via andere social media, op de hoogte brengen van nieuwe producten en hen aanmoedigen om die uit te testen.

Vaak zijn dit type Vine video’s eveneens ideaal om meer engagement uit te lokken en kunnen deze filmpjes rekenen op heel wat respons via Facebook en Twitter

Snelle feiten

Om als startende ondernemer je klanten wat meer vertrouwd te maken met de producten en/of diensten die je aanbiedt, kan je Vine filmpjes maken die in enkele bullet points meegeven wat net de voordelen van deze producten en/of diensten zijn. Op die manier doet Vine dienst als gebruiksaanwijzing en product demonstratie. De ‘wist je dat’ factor zal gebruikers nieuwsgierig maken naar wat volgt.

Feedback van gebruikers

Soms is de beste manier om feedback te krijgen van gebruikers, er eenvoudigweg naar vragen. Vraag je gebruikers naar de producten of diensten die zij liefst in promotie zien, het vaakst gebruiken, wat er nog verbeterd kan worden en hoe. Laat je Vine leden zien waar je mee bezig bent en welke innovaties op het punt staan geïntegreerd te worden. Op die manier kan je vroeg in het ontwikkelingsproces nuttig feedback krijgen van toekomstige gebruikers.

Laat zien hoe het er op kantoor aan toe gaat

Bij startende onderneming is het meestal zo dat de werknemers heel wat diverse taken toegewezen krijgen. Omdat starters vaak nog weinig werknemers in dienst hebben, werken ze met een select groepje collega’s en is de sfeer op kantoor meestal top. Een idee is daarom om via Vine video’s je klanten te laten meegenieten van enkele leuke kantoorsituaties. Een Harlem Shake met de collega’s via Vine delen zou weleens heel wat meer kunnen opleveren dan alleen enkele hilarische momenten op kantoor.

Executive Summary

Als startende ondernemer kunnen alle beetjes helpen…
Maak daarom gebruik van Vine, en deel filmpjes om meer klanten te werven!

1 Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *