Snow Twitter-actie: een onverwacht bezoek

De lancering van Snow, de “triple play” diensten van KPN Group Belgium, begon met een stevige guerrillamarketing– en twitter-actie. Woensdagnacht werden er 100’en sneeuwpopjes in de ‘achtertuin’ van de concurrenten, Telenet en Belgacom, geplaatst. De sneeuwmannen hadden bordjes vast met de boodschappen ‘we want snow’, ‘snow is coming’ en ‘all you need is snow’. Donderdagmorgen verscheen het bericht “seems like @Telenet got some unexpected visitors this morning… #allyouneedisSNOW” op Twitter. De telecomoperatoren Belgacom en Telenet reageerden snel.

Snow gaat strijd aan met Telenet en Belgacom

KPN Group Belgium, bekend van de gsm-operator Base, biedt sinds gisteren digitale televisie, internet en vaste telefonie aan. Een markt die op dit moment sterk gedomineerd wordt door Telenet en Belgacom. Maar Snow wil deze dominantie doorbreken. Dit willen ze, naar eigen zeggen, doen door ‘een transparante productformule en concurrentiële prijs aan te bieden. Je betaalt enkel voor wat je nodig hebt, niets meer.’

Gepersonaliseerd aanbod

De gemiddelde Belg betaalt volgens Jos Donvil, CEO van KPN Group Belgium, nu te veel voor digitale televisie. Want 81 procent van de mensen zegt maximaal 25 zenders te bekijken. Het grote paradepaardtje van Snow is dan ook digitale televisie. KPN heeft een iets beperkter zenderaanbod, maar het is mogelijk om je aanbod te personaliseren.

“Voor ons is het nu het perfecte moment om de markt uit te dagen met Snow,” zegt Jos Donvil. “De challengerrol die we hadden en hebben met Base voor mobiele telefonie, zullen we nu vervullen met Snow voor internet, vaste telefonie en digitale tv.”

Executive Summary

Een mooi voorbeeld van een goede twitter- & guerilliamarketing-actie. Snow,

Telecomdiensten van KPN Group Belgium, werd 7 februari gelanceerd op een ludieke en originele manier.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *