Adverteren op Twitter nu ook met traditionele online advertenties zoals Facebook en Google?

Adverteren op Google is erg eenvoudig, met Google AdWords kan eigenlijk iedereen aan de slag. Door enkele relevante keywords te kiezen en advertenties te schrijven kan je meteen starten (hoewel er véél meer bij komt kijken…). Ook met Facebook kan een kleine onderneming redelijk snel adverteren, hoewel we op Facebook iets minder specifiek kunnen targeten dan we gewend zijn met Google. Op Twitter was adverteren echter iets dat enkel de grootste merken deden door middel van sponsored tweets.

Adverteren op Twitter als KMO

Een nieuwe test maakt adverteren op Twitter echter ook mogelijk voor KMO’s. Er wordt gewerkt aan een platform waarbij adverteerders zonder tussenkomst van de verkoopsdienst van Twitter meteen kunnen adverteren op een afgebakende doelgroep. Een Twitter-versie van AdWords of eerder Facebook’s advertentieplatform dus. Dit zouden echter geen afleidende banners of lelijke tekstadvertenties van AdSense zijn, Twitter wilt zijn sponsored tweets namijk gaan uitbreiden.

Adverteren op Twitter, een compilatie van cartoons.

Sponsored Tweets

In de aankondiging van deze nieuwe online advertenties verwijst Twitter naar de creativiteit die KMO’s tonen op Twitter om klanten aan te trekken met Twitter acties en indrukwekkende foto’s (zoals @glennztees en @VanillaMoonBake). Twitter wilt deze creativiteit ondersteunen door middel van sponsored tweets. Maar zonder tussenkomst van een account manager kan dit echter al snel een risico vormen. Twitter berichten maken enorm vaak gebruik van url shorteners, waardoor velen de echte link niet kunnen zien. Adverteren op Twitter zonder controle is dus een groot risico voor spyware, hackers, spam, ongewenste advertenties zoals drugs en porno, etc. Het soort problemen waar ook Facebook advertenties de eerste weken en maanden problemen mee hadden.

Twitter breidt momenteel zijn testgroep uit in de VS en verwacht zijn nieuwe advertentieplatform later dit jaar openbaar te kunnen maken. Bij deze tests leggen ze de nadruk op het filteren van spam en natuurlijk ook een aangename user interface.

Denk jij dat Sponsored Tweets voor KMO’s evenveel succes zullen hebben als Facebook advertenties of zelfs Google AdWords? Of denk je dat het het aantal Twitter gebruikers te klein is voor niches, vooral in België en Nederland?

Executive Summary

Wat? Twitter komt met Twitterversie van AdWords
En? Zal dit (Belgische) KMO’s kunnen aantrekken?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *