Wat je best niet doet op Twitter

twitter-gebruiken-300x211Twitter is een uitstekende tool om je merkboodschap te verspreiden en je merk te doen groeien. Veel bedrijven hebben de weg naar Twitter ondertussen gevonden, maar ze gebruiken het platform niet allemaal even succesvol. De onderstaande fouten kan je bedrijf best vermijden als het zich waagt aan een avontuur op Twitter.

Je naam niet registreren in je Twitter-settings

Als je de naam van je merk niet effectief registreert, dan zal niemand het kunnen terugvinden via de zoekfunctie – ook al lijkt het dan een “verborgen” instelling waarvan je zou kunnen denken dat ze verwaarloosbaar is. Google zal de metadata van je Twitter-account trouwens oppikken zodat je Twitter account ook gevonden wordt via zoekopdrachten. Vergeet dus zeker je merknaam niet te registreren in je settings.

Je Twitter-bio niet personaliseren

Twitter geeft je 160 tekens om je bedrijf voor te stellen in je bio. Maak hier dan ook gebruik van! Een leuke en duidelijke bio geeft potentiële volgers een duidelijk beeld van wie je bent en wat ze van je Tweets kunnen verwachten. Bovendien is je bio niet permanent: experimenteer dus en zoek wat werkt, maar laat hem niet leeg. Personaliseer je Twitter-account ook met een profielfoto.

Je Twitter account niet linken aan je blog of LinkedIn pagina

Je kan uiteraard niet je hele bedrijfsverhaal vertellen via Twitter. Je linkt dus best je account met essentiële landingspagina’s zoals je bedrijfsblog of je Linkedin-profiel.

Niet regelmatig tweeten

Er worden dagelijks bijna 60 miljoen tweets de wereld ingestuurd. Voor een solide merkaanwezigheid tweet je dus best regelmatig – anders ben je zo vergeten. Tweet echter niet zomaar eender wat: zorg dat je tweets relevant zijn en waarde bieden aan je volgers. Reageer ook op privéberichten, retweets en @Mentions: Twitter draait immers om tweerichtingsverkeer en het is not done om niet te antwoorden of reageren als Twitter gebruikers de tijd nemen om met je in dialoog te gaan.

Niet retweeten

Via retweets kan je het bereik van je Twitter-account snel vergroten. Investeer dus ook in de content van anderen door waardevolle tweets te retweeten.

Executive Summary

Wat je best niet doet op Twitter
Twitter is een uitstekende tool om je merkboodschap te verspreiden en je merk te doen groeien. Ontdek hier welke fouten je best vermijdt.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *