Wat je als bedrijf beter niet doet op Facebook

facebook-advertenties-300x190“Amuseer je te pletter op Facebook, maar doe het met inzicht.” Een verstandige quote sociale mediakenner en socioloog Ben Caudron. Om te voorkomen dat je privacy in het gedrang komt door Facebook, dat je stommiteiten begaat of fans en klanten kwijt raakt, maakten we een lijstje met 6 don’ts voor Facebookgebruikers.

Inhoud van je Facebook posts

Denk in de eerste plaats goed na over het bericht dat je op Facebook wil plaatsen. Honderden mensen zullen het namelijk lezen. Facebook kan je vergelijken met de Grote Markt van Brussel, iedereen kan jouw gesprekken horen! Zorg daarnaast voor luchtige inhoud in jouw Facebook posts. Ga dus niet steeds een sales-boodschap in je post stoppen, dat is enorm vervelend voor je fans! Bovendien gaan ze zich na verloop van tijd ergeren aan de aanbiedingen en reclameboodschappen.

Uiterlijk van je Facebook posts

Als je een bericht plaatst op Facebook, schrijf het dan NIET in ALL CAPS en wees enorm zuinig met uitroeptekens. Dit komt schreeuwerig en opdringerig over en is alles behalve aangenaam voor jouw fans. Kies eerder voor een bericht met een aardige toon en een opvallende afbeelding. Een beeld zegt inderdaad ook online meer dan woorden.

Hoeveelheid Facebook posts

Post niet continu berichten op Facebook. Doordat fans te vaak per dag een update ontvangen, kunnen ze afhaken. Let er wel op dat je regelmatig een berichtje plaatst, dagelijks 1 à 2 berichten is niet te veel.

Reacties op jouw Facebook post

Krijg je een negatieve reactie of vervelende commentaar van een fan? Verwijder of deze reactie dan niet! Integendeel, behandel deze opmerking op een professionele manier en geef een doordacht antwoord!

Amuseer je met inzicht

Om even terug te komen op de quote van Ben Caudron, amuseer je op Facebook maar doe het met inzicht. Laat je fans en klanten zien dat je een tof, levendig en aangenaam bedrijf bent, maar denk na over je Facebook posts. Ga in tegen de impulsieve neiging om meteen alles te delen en bezin eerst even voor je in actie schiet!

 

Executive Summary

6 don’ts voor Facebook
Om te voorkomen dat je privacy in het gedrang komt door Facebook, dat je stommiteiten begaat of fans en klanten kwijt raakt, maakten we een lijstje met 6 don’ts voor Facebookgebruikers.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *