Pieterjan Van Wyngene

Adwords campaignContent marketingLinkedInMeer topics Online advertentieOnline advertisingOnline marketing

11.03.2014 - Content

4 tips om je sublieme content te promoten via online advertenties

Waardevolle content is een uitstekende troef voor elke onderneming. Als je hem goed benut tenminste. Vandaag zijn er nog altijd veel marketeers die wel fantastische content aanmaken maar daar niet ten volle van profiteren. Door je content te promoten via online advertenties op sociale media, Google Search en Google Display, spreek je potentiële klanten aan die je anders nooit zou bereiken. Er is maar één voorwaarde: een degelijke advertising-strategie. Ontdek hier alvast vier tips!

Licentie : asiafoto

Promoot de juiste content

Terwijl online content sowieso nuttig, informatief en relevant moet zijn, geldt dit des te meer voor de content die je gaat promoten. Zogeheten ‘gated content’ zoals white papers, case studies en gratis gidsen zijn daar ideaal voor. Bezoekers zijn immers bereid om hun contactgegevens met je te delen in ruil voor deze waardevolle informatie. Ook video’s en infografieken lenen zich uitstekend tot online advertising. Let er wel op dat je boodschap en content altijd afgestemd zijn op potentiële klanten.

 

Selecteer zorgvuldig het netwerk

Even belangrijk als de selectie van de juiste content, is de keuze van het netwerk om die te gaan promoten. Terwijl de ene content beter zal aanslaan via een advertentie op sociale media, is de andere veel meer gebaat met een ad op het Google Search-netwerk. Denk altijd vanuit het perspectief van de gebruiker en vraag je af wat jij zou aanklikken. Facebook is bijvoorbeeld niet de ideale plek om een white paper te gaan promoten, LinkedIn is dat wel.

Meten is de boodschap. Wie op zijn buikgevoel afgaat, is altijd kostbare tijd én geld kwijt.

 

Schrijf een wervende advertentietekst

Hoe meer clicks, hoe hoger de return-on-investment van je advertentie. Een goed geschreven advertentietekst is dus een belangrijke voorwaarde om je advertising-campagne te doen slagen. Testen, opnieuw testen en dan nog eens testen is de boodschap. Herschrijf je ad copy tot de click-trough-rate omhoog gaat. Je advertentie moet de lezer verleiden met relevante content en een aantrekkelijke call-to-action.

 

Online advertenties: meet je succes

Al te veel online marketeers lanceren een advertentiecampagne “op hoop van zegen”, om een paar maanden later de status te veranderen in “te optimaliseren”. Wie op zijn buikgevoel afgaat, is echter op voorhand kostbare tijd én geld kwijt. Veel beter is om je succes gericht te meten aan de hand van KPI’s. Ga daarbij op voorhand goed na hoeveel van je budget je maximaal wilt besteden aan een nieuwe lead of aankoop.

Pieterjan Van Wyngene

Pieterjan is copywriter & content marketeer bij Onlyhumans. Hij neukt al eens een komma, sporadisch een mier. Huis- en pretpoëet.

Lees meer van Pieterjan