Tips om je merk op sociale media te boosten

je merk een boost geven op sociale media

Wanneer het op sociale media aankomt, is “goed” verre van goed genoeg. Duizenden merken strijden om de aandacht van hetzelfde publiek. Mensen worden rond de oren geslagen met productinformatie, aanbiedingen en merkproducten. Om je te onderscheiden als merk moet je stoppen met je te fixeren op best practices en tussen de regels door lezen. Deze tips zullen je helpen om jouw merk een boost te geven op de sociale media-sites.

Verras je publiek met menselijkheid

De best practices in social media benadrukken de waarde van ‘het mens zijn’. “Wees authentiek en laat je persoonlijkheid schijnen”, zijn woorden die je vaak hoort. En er zit waarheid in! Niemand luistert graag naar merkgerelateerde toespraken, het zijn net de subtiele, sarcastische, true-to-life en onverwachte speelse berichten die een welkome verademing zijn. Waarom deze persoonlijke berichten werken? Consumenten treden toe tot de sociale media om mensen, niet bedrijven te volgen. Om te slagen moet je dus als merk een menselijke persoonlijkheid uitstralen!

Nodig je publiek uit om deel te nemen

Het is een understatement dat George Takei een van de meest hilarische pagina’s op Facebook beheert. Hij bouwde een gemeenschap rond ongepaste grappen, geestige woordspelingen en een ongelofelijke inzet van de gebruikers met een eenvoudige techniek die hij telkens opnieuw gebruikt. Hij plaatst een foto met een minder-dan-voor de hand liggende grap en dwingt het publiek om na te denken.

Raadsels genereren een aanzienlijke betrokkenheid en spelen in op het verlangen naar het “ah-ha”-moment. Titelwedstrijden, fill-in-the-blank-spelletjes, enquêtes en vragen zijn alle goede manieren om de maatschappelijke betrokkenheid op de sociale media te verbeteren. Waarom dit werkt? De meeste bedrijven gebruiken sociale media als megafoon voor eenrichtingsverkeer, maar het is veel leuker wanneer merken sociale media inschakelen om een dialoog te creëren. Grappige, opvallende en boeiende inhoud zal helpen om jouw pagina te onderscheiden van andere. Zolang je publiek geïnteresseerd blijft in jouw social media-kanaal, des te meer verkeer en fans je zal genereren!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *